سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

برندگان چهل و دومین دوره‌ مسابقات ریاضی دانشجویی کشور معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39764
یکشنبه، ۲۴ تیر، ۱۳۹۷ | 12:35

برندگان چهل و دومین دوره‌ مسابقات ریاضی دانشجویی کشور معرفی شدند

آیین اختتامیه‌ مسابقات ریاضی دانشجویی کشور با حضور ۱۷۹ دانشجوی نخبه‌ ریاضی در قالب ۳۹ تیم از دانشگاه‌های کشور در دانشگاه علم و فناوری مازندران در شهرستان بهشهر برگزار شد.
به گزارش دیده بان علم ایران در این دوره از مسابقات که به همت انجمن ریاضی کشور و دانشکده ریاضی دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار شد، ۳۹ تیم دانشجویی به مدت دو روز به حل مسائل ریاضی و هوش پرداختند و در خاتمه، در رده‌بندی تیمی، دانشگاه صنعتی شریف و در رده‌بندی انفرادی، علی دایی‌نبی از دانشگاه صنعتی شریف به مقام برتر مسابقات دست یافتند.
دکتر حمید محمدزاده، رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران، برگزاری این مسابقات علمی معتبر را امتیاز بزرگی برای دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه علم و فناوری مازندران با فعالیت علمی بیش از ربع قرن، به‌خصوص در رشته ریاضی و همچنین به عنوان تنها دانشگاه صنعتی شرق مازندران، اکنون با برگزاری چهل و دومین مسابقات ریاضی دانشجویی کشور، افتخار دیگری را در کارنامه خود ثبت کرد.
دکتر محمد علی دهقان، رییس انجمن ریاضی کشور نیز در این آیین با برشمردن اهمیت مسابقات علمی در کشور، گفت: این مسابقه از قدیمی‌ترین آزمون‌های علمی کشور است که با هدف بارور ساختن استعدادها و معرفی آنان به جامعه و مجامع علمی معتبر داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
وی افزود: نفرات برتر این مسابقات می‌‎توانند علاوه بر داشتن امتیازاتی چون ایجاد بستری مناسب در جهت عضویت در هیئت علمی و ایجاد ظرفیت ادامه تحصیل در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور و دنیا، از برقراری ارتباط با کمیته استعدادهای درخشان نهاد ریاست جمهوری جهت اعطای امتیازاتی نیز برخوردار شوند.
دکتر دهقان خاطرنشان کرد: همه باید برای حفظ نخبگان علمی، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کافی را در کشور ایجاد کرده تا با وجود این استعدادهای بی نظیر، به سمت قله‌های پیشرفت این سرزمین حرکت کنیم.
دکتر علی طهماسبی، دبیر اجرایی مسابقات ریاضی دانشجویی کشور اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور ۱۷۹ نخبه ریاضی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، خوارزمی، صنعتی امیر کبیر، علم و صنعت ایران، دانشگاه تهران، صنعتی اصفهان، رازی کرمانشاه، فردوسی مشهد، شهید باهنر کرمان، علم و فناوری مازندران، دانشگاه گیلان، دانشگاه شیراز و… برگزار شد.
وی افزود: در رده‌بندی تیم‌ها، دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و دانشگاه تهران در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند و در رده‌بندی انفرادی، ۷ نفر مدال طلا، ۸ نفر مدال نقره و ۱۹ نفر مدال برنز دریافت کردند که علی دایی‌نبی از دانشگاه صنعتی شریف، با کسب بالاترین امتیاز، در صدر جدول مدال‌آوران قرار گرفت.
انجمن ریاضی کشور فعالیت خود را از سال ۱۳۵۴ آغاز کرده است و هر ساله این مسابقات را به میزبانی یک دانشگاه معتبر که توسط اعضای هیئت رئیسه انجمن و از بین دانشگاه‌های متقاضی، انتخاب می‌شوند، برگزار می‌کند که میزبانی چهل و دومین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور به دانشگاه علم و فناوری مازندران واقع در شهرستان بهشهر محول شد.
این مسابقات تلاش می کند تا زمینه ظهور نخبگان و تشویق آنها و کشف استعدادهای نو در رشته ریاضی را فراهم آورد. افتخاراتی چون پروفسور مریم میرزاخانی، نخبه ریاضی دنیا و تنها بانوی برنده‌ جایزه فیلدز در جهان، برنده‌ دو دوره‌ عنوان برتر و مدال طلای همین مسابقات است که روزی از همین سرزمین و همین مسابقات، مسیر صعود خود به سمت قله‌های موفقیت را آغاز کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

روسای دانشگاه های صنعتی اصفهان و علم و فناوری مازندران ابقا شدند

رییس انجمن ریاضی: میرزاخانی از نقاط عطف تلاش تاریخی ما برای توسعه علمی است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها