سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39761
یکشنبه، ۲۴ تیر، ۱۳۹۷ | 12:33

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موسسه رازی قادر به تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی است.

 

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر علی اسحاقی در حاشیه بازدید رئیس سازمان غذا و دارو از این موسسه گفت: با توجه به تولید واکسن های انسانی مورد نیاز کشور در موسسه رازی، معاون وزیر بهداشت برای ارزیابی امکانات و بررسی وضعیت خطوط تولید این موسسه، از برخی بخش ها و خطوط تولید موسسه رازی دیدن کرد.

وی افزود: اطمینان از تولید به موقع و کافی واکسن های مورد نظر وزارت بهداشت به ویژه در شرایط تحریم و حمایت این وزارتخانه برای رفع موانع تولید و انطباق بیشتر خطوط تولیدی موسسه با الزامات روز دنیا (عملیات خوب ساخت) از دیگر اهداف این بازدید اعلام شد.

دکتر اسحاقی با اشاره به نظر رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر توانمندی عملیاتی موسسه رازی در واکسن سازی یادآور شد: یکی از موضوعات مورد نظر وزارت بهداشت در بحث معرفی موسسه برای دریافت تکنولوژی تولید واکسن فلج اطفال تزریقی است و در حال بررسی و ارزیابی امکانات و توان تولید موسسه رازی است.

به گفته رئیس موسسه رازی، این موسسه اکنون به صورت آزمایشگاهی به تولید واکسن فلج اطفال تزریقی دست یافته و با دریافت تکنولوژی تولید به راحتی قادر به تولید صنعتی این واکسن است.

وی همچنین تاکید کرد: اگر این حمایت ها سال ها قبل انجام می شد، امروز به تولید هم رسیده بودیم زیرا بخش های مهم خط تولید واکسن فلج اطفال تزریقی مانند بذر و محیط کشت سلول در موسسه موجود بوده اما در تکمیل برخی زیرساخت ها به حمایت وزارت بهداشت نیاز داریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رییس اداره نظارت و ارزیابی غذاهای ویژه: غیرتراریخته‌ها هیچ حسن و مزیتی نسبت به محصولات تراریخته ندارند

مرجع ملی ایمنی زیستی خواستار شد: نظارت بر درج الزامی واژه تراریخته بر محصولات تراریخته/برخورد قانونی با انگ زنندگان به محصولات تراریخته دارای مجوز

هشدار سازمان غذا و دارو درباره عرضه بی ضابطه محصولات با ادعای ارگانیک!

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها