جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

طراحی و تولید دیافراگم هواپیما‌های شکاری در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39751
یکشنبه، ۲۴ تیر، ۱۳۹۷ | 11:03

طراحی و تولید دیافراگم هواپیما‌های شکاری در کشور

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس، موفق به طراحی و تولید دیافراگم هواپیما‌های شکاری شدند.
به گزارش دیده بان علم ایران مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: این قطعه که در تعمیر و نگهداری هواپیما‌های شکاری کاربرد وسیعی دارد با مهندسی معکوس هواپیما‌های غربی طراحی و ساخته شده است.
مهدی جوکار با بیان اینکه پیش از این، دیافراگم مورد نیاز هواپیما‌های شکاری از خارج از کشور وارد می‌شد، افزود: قیمت دیافراگم تولیدی این شرکت یک چهارم نمونه‌های مشابه خارجی است و کیفیت آن با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند به طوری که تست‌های پروازی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در این شرکت ۵۰ محصول الاستومری و کامپوزیتی تولید می‌شود که در ۲۰ صنعت بزرگ شامل صنایع هوایی، ساختمانی، ریلی، سیمان، نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارد.
جوکار تولید قطعات فشار قوی پالایشگاه‌های کشور، قطعات جلوبندی خودرو‌های ایرانی و قطعات لاستیکی سکو‌های قطار شهری شیراز را از جمله محصولات این شرکت برشمرد.
وی گفت: همه مراحل مهندسی معکوس، طراحی و ساخت قالب، تهیه فرمولاسیون، میکس کامپاند و تولید قطعه بومی سازی شده و توسط کارشناسان این شرکت انجام می‌شود.
جوکار گفت: قطعات تولیدی این شرکت دانش بنیان پیش از استفاده در صنایع مختلف در آزمایشگاه تخصصی از نظر کشش، سایش، سختی، تغییرات حرارت و رطوبت بررسی شده و در صورت تائید، در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در این شرکت سالانه بیش از ۵ تن محصولات الاستومری و یک تن محصولات کامپوزیتی تولید می‌شود، افزود: در صورت حمایت صنایع، این ظرفیت تا دو برابر قابل افزایش است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید گیاهان سخت تکثیر با روش جدید کشت بافت در کشور

پارک فناوری فارس: گرافن اکساید برای نخستین بار در ایران تولید شد

صنعت هوایی ایران به دنبال گسترش همکاری‌های بین‌المللی

ستاری مطرح کرد: غفلت ۲۰ ساله از توسعه فناوری‌های هوافضا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها