سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

کاشان، میزبان کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39614
یکشنبه، ۱۷ تیر، ۱۳۹۷ | 01:02

کاشان، میزبان کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز

پنجمین کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیریون ساز، ۲۶ مهرماه به همت انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران در دانشگاه کاشان  برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مصطفی زاهدی فر، دبیر علمی این کنفرانس گفت: دزیمتری فردی (داخلی و خارجی)، دزیمتری در پزشکی(بیماران و بیولوژیکی)، دزیمتری پرتوهای طبیعی محیطی (گاما، رادن و کیهانی)، دزیمتری گذشته نگر(حوادث و سال یابی)، دزیمتری پرتوزایی زیاد مقدار و کم مقدار، اثرات بیولوژیکی پرتوهای یون ساز، مفاهیم پایه و اصول دزیمتری و دزیمتری در صنایع هسته ای و شتابدهنده ها از محورهای این همایش است.

وی، روش ها نوین دزیمتری و تولید دزیمتر، محاسبات کد در دزیمتری، حفاظ گذاری پرتوهای یون ساز، دزیمتری و ارزیابی پرتوگیری مردم و قانون، مقررات و ضوابط ایمنی پرتوهای یون ساز را از دیگر محورهای کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز عنوان کرد و افزود: همچنین پژوهشگران می توانند مقالات خود را با سنجش و ایمنی پرتوهای غیر یون ساز با عناوین اثرات بیولوژیکی و حفاظ گذاری پرتوهای غیریون ساز، بررسی میدان های الکتریکی و مغناطیسی با فرکانس های کم، بررسی پرتوهای رادیویی و ماکروویو و بررسی پرتوهای نور و لیزری ارسال کنند.

وی، آخرین مهلت دریافت مقالات را ۱۰ شهریور ۹۷ ذکر کرد و گفت: تمام مقالات پذیرفته شده در یک شماره ویژه مجله علمی-پژوهشی سنجش و ایمنی پرتو چاپ خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

درگذشت ریاضیدان برجسته ایرانی در سانحه تلخ رانندگی

تولید بنزین سوپر دوستدار محیط زیست توسط محققان دانشگاه کاشان

ساخت کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو در دانشگاه کاشان

رونمایی از دستگاه اندازه گیری تشعشعات الکترومغناطیسی در دانشگاه کاشان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها