پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

انتقاد رییس سازمان نظام دامپزشکی از انحلال اداره دامپزشکی ارتش/برگزاری کنگره بین‌المللی دامپزشکی نظامی در ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39447
سه شنبه، ۱۲ تیر، ۱۳۹۷ | 12:16

انتقاد رییس سازمان نظام دامپزشکی از انحلال اداره دامپزشکی ارتش/برگزاری کنگره بین‌المللی دامپزشکی نظامی در ایران

رییس سازمان نظام دامپزشکی با ابراز تاسف از انحلال اداره دامپزشکی ارتش از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی دامپزشکی نظامی به همت سازمان نظام دامپزشکی تا اوایل سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر محمدرضا صفری که در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی سخن می گفت با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی نظامی و خدمات اداره دامپزشکی ارتش در زمینه پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام اظهار داشت: انحلال اداره دامپزشکی ارتش در شرایطی صورت گرفته که سال گذشته نیروی دریایی آمریکا مجوز استخدام هزار و ۵۰۰ دامپزشک را صادر کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد علمی با مقوله پدافند غیر عامل که می تواند آمادگی ما را برای مقابله با بحران ها افزایش دهد اظهار داشت: در این راستا کمیته تخصصی دامپزشکی نظامی و پدافند غیر عامل در سازمان نظام دامپزشکی تشکیل شده و با پیگیری سازمان درس پدافند غیرعامل مشتمل بر واحدهای تئوری و عملی در برنامه درسی دوره دکتری دامپزشکی گنجانده شده که از سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در دانشگاه تهران ارائه می شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی همچنین بر اهمیت آموزش و نقش آفرینی بخش خصوصی در زمینه پدافند غیرعامل و مقابله با بحران های مرتبط با امور دام، سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی کشور تاکید کرد.

دکتر صفری در پایان از اخذ مجوز برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی دامپزشکی نظامی به همت سازمان نظام دامپزشکی خبر داد این کنگره که با استقبال وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز مواجه شده در نیمه دوم امسال یا نیمه نخست سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دکتر توسلی، استاد پیشکسوت مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی درگذشت

در دانشگاه تهران محقق شد: تولید مکمل پروبیوتیک ضداسهال گوساله شیرخوار

دستاورد جالب محققان دانشگاه شیراز: ترمیم شکستگی بال پرندگان با استخوان سگ و گوسفند

اختراع دستگاه ایجاد سوختگی در پوست در دانشگاه تبریز!/ نوآوری در خدمت شکنجه حیوانات!؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها