- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

حمایت هشت میلیاردی صحا از چهار پروژه مهندسی پزشکی

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بازدید از مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از حمایت ۸۰ میلیارد ریالی این صندوق از چهار پروژه‌ مهندسی پزشکی این مرکز در زمینه تجهیزات مشمول تحریم ها خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی از مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران است که در بیمارستان امام خمینی (ره) مستقر است.

این مرکز دارای مرکز رشد واحدهای فناوری است که در حوزه‌های فناوری‌های بیومدیکال و رباتیک و تصویربرداری سلولی مولکولی فعالیت می‌کنند و از جمله مهمترین دستاوردهای این شرکت‌ها می‌توان به میکروسکوپ نانو، ربات سینا، نویگیشن و پت اسکن اشاره کرد.

دکتر علی وحدت، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صحا در بازدید از مرکز با اشاره به اهمیت مهندسی پزشکی در حوزه بهداشت و درمان به خصوص ساخت تجهیزات مورد نیاز پزشکان و بیمارستان‌ها گفت: صحا با نظر به درک این اهمیت و ضرورت، یکی از سبدهای اصلی حمایتی خود را در این حوزه قرار داده و تاکنون حمایت‌های فراوانی را از نمونه‌سازی، ساخت و تولید تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌های داخلی انجام داده است. چراکه این حوزه به طور مستقیم دارای منافع ملی به خصوص در بخش درمان و اقتصاد سلامت است و با توجه به برتری‌های فناورانه در مقایسه با نمونه‌های خارجی، پتانسیل بسیار بالای صادراتی حتی به کشورهای توسعه یافته دارند.

وی افزود: در همین راستا با توجه به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای که توسط شرکت‌های مستقر در مرکز رشد این مرکز تحقیقات توسعه یافته‌اند، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک تلاش کرده است که نقش حمایتی خود را ایفا کند و تاکنون حدود ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پشتیبانی از چهار طرح این مرکز مصوب شده است که ۵۰ میلیارد آن برای تولید هفت سامانه هوشمند راهبری جراحی و تولید چهار دستگاه تصویربرداری قلبی اختصاص یافته است.

دکتر سعید سرکار، رئیس مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح فعالیت‌ها و عملکرد مرکز و شرکت‌های حاضر در مرکز رشد، با بیان اینکه حوزه تجهیزات پزشکی، بین رشته‌ای است، بخش الکترونیک را از جمله بخش‌های اصلی تجهیزات پزشکی عنوان کرد.

وی در ادامه از حمایت‌های صندوق حمایت از صنایع الکترونیک برای توسعه تجیزات پزشکی ساخته شده توسط محققان این مرکز و ارائه تسهیلات به شرکت‌های مستقر در مرکز رشد تشکر کرد.

انتهای پیام