پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

پیکر مرحوم دکتر احمد احمدی، فردا در تهران و قم تشییع می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38907
شنبه، ۱۹ خرداد، ۱۳۹۷ | 13:22

پیکر مرحوم دکتر احمد احمدی، فردا در تهران و قم تشییع می شود

پیکر مرحوم دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس موسسه «سمت»، فردا پس از تشییع در تهران و قم در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، حجت الاسلام دکتر احمدی، شب گذشته در پی عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی تهران در گذشت.

مراسم تشییع دکتر احمدی در ساعت ۱۱:۳۰ روز یکشنبه، ۲۰ خرداد ماه در  محل سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) برگزار می‌شود و پیکر استاد پس از انتقال به قم در حدود ساعت ۱۷ بعد از ظهر در حرم حضرت معصومه تشییع و به خاک سپرده می شود.

مراسم ترحیم مرحوم دکتر احمدی هم روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان شهید دکتر فاطمی تهران برگزار می شود.

مرحوم احمد احمدی در سال ۱۳۱۲ در روستای کهکدان ملایر به دنیا آمد. وی پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و طی پنج سال دروس دینی را تا اواخر سطح ۲ فراگرفت.

سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد اساتیدی همچون امام خمینی، سیدحسین طباطبایی بروجردی، آیات عظام سلطانی، مشکینی، محقق داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکتری فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد. احمدی از سال ۱۳۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده‌ بود.

مرحوم احمدی که از سال ۱۳۶۰ به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود ۳۳ سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت.

وی همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود. از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت» (تألیف)، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه» (تألیف)، «نقد تفکر فلسفی غرب» (ترجمه)، «تأملات در فلسفه اولی» (ترجمه) و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» (ترجمه) اشاره کرد.

دیده بان علم ایران هم فقدان این استاد فقید را به خانواده و علاقمندان ایشان و جامعه علمی و دانشگاهی تسلیت می گوید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توفیق موسیوند از پیشگامان حوزه قلب مصنوعی درگذشت

مادر علم آمار ایران درگذشت

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و از مدیران پیشین ناسا، درگذشت

پیکر استاد باریکانی از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تشییع شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها