پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

نخستین مرکز نوآوری پهپادهای تجاری افتتاح شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38719
سه شنبه، ۸ خرداد، ۱۳۹۷ | 13:50

نخستین مرکز نوآوری پهپادهای تجاری افتتاح شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: تجاری‌سازی فناوری‌ها نیازمند وجود زیرساخت مساعد برای فعالیت بخش خصوصی است و ورود توانمندی‌های فناورانه حوزه پهپاد با نقش‌آفرینی بخش خصوصی شتاب می‌گیرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، سورنا ستاری در مراسم افتتاح نخستین مرکز نواوری پهپادهای تجاری گفت: با نقش‌آفرینی بخش خصوصی در صنعت و فناوری پهپادها، تجاری‌سازی و ورود فناوری‌های این حوزه با شتاب بیش‌تری وارد زندگی مردم می‌شود.

وی با بیان این‌که از این دست مراکز نوآوری در دیگر حوزه‌های فناوری نیز شکل می‌گیرد، اظهار کرد: این حوزه با توجه به رشد شتابان و فناوری‌های خاص و نوآوری و نیز ضرورت وجود آن در کشور با توجه به افق روشن آن، جزو اولویت‌های اصلی حوزه فناوری است و باید با ایجاد زیرساخت لازم زمینه و نیز ساختارسازی بخش خصوصی ورود توانمندی‌ها به بازار فراهم شود.

حمایت از طرح‌های فناور حوزه پهپاد
برزگر، مدیر مرکز نوآوری پهپادهای تجاری اشاره کرد: این نخستین مرکز تخصصی در حوزه نوآوری و فناوری‌های پهپادها است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از نوآوری‌ها ایده‌های فناورانه این حوزه که دارای ظرفیت تجاری‌سازی باشند حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت بیش از ۳۰ پروژه نوآور در این مرکز نوآوری افزود: در این مرکز، ایده‌هایی که توسط گروه‌های نوآورارائه می‌شود و توانایی حرکت به سوی بازار تجاری را دارند، حمایت می‌شوند و با شعبه هایی که در دانشگاه‌ها ایجاد شده بخش قابل توجهی از این ایده‌ها وارد بازار تجاری‌ شدند.

تولید پهپادهای تجاری با قابلیت عرض بین‌المللی

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردی هم با اشاره به ظرفیت این مرکز برای حمایت از تولید پهپادهای تجاری برای بازار‌های بین‌المللی گفت: این مرکز نوآوری با تلاش برای بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌ها می‌تواند قابلیتی ایجاد کند تا پهپادهایی با قابلیت‌های ویژه تولید شود که با نگاه تجاری به بازارهای بین‌المللی به  مشتریان خارج از کشور عرضه می‌شود.

وی به محصولات و پروژه‌های مستقر در این مرکز نوآوری اشاره کرد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها، برگزیده‌های مسابقات پهپادی هستند که این مرکز با همکاری بخش خصوصی از آنان برای تجاری‌سازی محصولاتشان را در قالب یک شرکت دانش‌بنیان حمایت می‌کند. دومین گروه پهپادهایی هستند که تولید شده‌اند و در بخش‌های گوناگون استفاده می‌شوند.

منطقی ادامه داد: این مرکز برای تمامی فعالان این عرصه یک زنجیره تأمین ایجاد می‌کند به طوری‌که تولید و ساخت پهپاد اقتصادی و به‌صرفه باشد.

بازدید از مرکز نوآوری ولنس
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری همچنین از مرکز نوآوری ولنس(wellness) دیدن کرد. این مرکز نواوری از تمامی ایده‌ها و فناوری‌هایی که در حوزه بهبود کیفیت و سبک زندگی و سلامت فعالیت دارند حمایت می‌کند.
تجهیزات و خدمات ولنس بر اساس مدل‌های گوناگونی افراد را در مقیاس‌های چندبعدی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. واحد ارزیابی هولوگرام و تجهیزات موجود در این مرکز، می‌تواند تصویر مناسبی از وضعیت سلامتی و سبک زندگی افراد و راه‌کارهای بهبود آن ارائه کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

رونمایی از یک محصول نانویی با کاربردهای بهداشتی، پزشکی و غذایی

رونمایی از هفت محصول فناورانه در حوزه سلامت

خانه استارتاپ اهواز افتتاح شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها