جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

تولید بیوگاز بومی با قابلیت استحصال سریع و درصد خلوص بالا از مواد زائد و زباله‌ در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38645
دوشنبه، ۷ خرداد، ۱۳۹۷ | 10:37

تولید بیوگاز بومی با قابلیت استحصال سریع و درصد خلوص بالا از مواد زائد و زباله‌ در کشور

دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی در طراحی فرایندی موفق به حصول گاز متان از مواد زائد و زباله‌ها شد.

به گزارش دیده بان علم ایران سیدایمان ظهوری درباره مکانیزم عملکرد دستگاه کاربردی خود گفت: بر اساس ساختار مهندسی این دستگاه باکتری بی هوازی در آن رشد و نمو می کند که با قرارگیری در محلی مناسب انواع پسماند های تجزیه پذیر ماند زباله ها، پوست میوه و سبزی جات و کود حیوانی می تواند به عنوان خوراک این دستگاه تامین شود که پس از گذشت یک هفته گاز متان قابل اشتعال از دستگاه خارج می شود.

وی ادامه داد: محاسن این دستگاه، خلوص بالای متان تولیدی، استحصال سریع گاز، انطباق با زیست بوم و اقلیم ایرانی و خروجی کود مرغوب و رفع برخی مشکلات زیست محیطی در زمینه پسماند است.

ظهوری افزود: این محصول گازی کنترل شده است که برای لایه اوزن نیز اثرات منفی ندارد و یکی از مراکزی که استقبال خوبی از این طرح دارند، گاوداری های صنعتی است که علاوه بر استفاده از کود موجود به کاهش بوی بد آن برای ساکنین مجاور آنها کمک می کند و افزون بر ایجاد اشتغال هزینه این تجهیز نسبت به مشابه خارجی آن بسیار پایین تر است و به حجم گاز مصرفی مشتری بستگی دارد که طبق محاسبات در یک بازه زمانی دوساله هزینه این سرمایه گذاری از طریق صرفه جویی در خرید حامل های انرژی نظیر گازوئیل و گاز قابل برگشت است.

دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی با بیان اینکه مذاکرات با چند سرمایه گذار برای تولید انبوه این محصول در حال انجام است، یادآور شد: تولید برق، بازگشت آب خاکستری قابل استفاده در فضای سبز و کود غنی شده از دیگر فراورده های این محصول است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نوآوری محققان دانشگاه تهران در تولید ترکیبات مغذی گیاه از پسماند معادن و ضایعات آلی

شهریورماه برگزار می شود: رقابت دانشجویان متالورژی در بازیافت باتری‎های مستعمل

تولید آجر با پسماند کارخانه های شن و ماسه در دانشگاه امیرکبیر

طراحی ربات های جراح و شوینده خطوط انتقال نیرو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها