جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ایجاد «شهر سلول» در دانشگاه خوارزمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3848
چهارشنبه، ۳۰ تیر، ۱۳۹۵ | 12:56

ایجاد «شهر سلول» در دانشگاه خوارزمی

«شهر سلول» با همکاری وزارت علوم در دانشگاه خوارزمی ایجاد می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این خبر در جریان دیدار دکتر حمیدیه رئیس ستاد سلول‌های بنیادی و دکتر سبحان‌اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی اعلام شد.

دکتر حمیدیه در این دیدار بر اهمیت تأثیرگذاری دانش بر بهبود زندگی مردم و حرکت دانشگاه ها به سوی تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم تأکید و ابراز امیدواری کرد که دانشگاه خوارزمی در این عرصه گام های استواری بردارد.

وی افزود: مسئولیت ما در قبال دانشگاه بسیار سنگین است. مرزی بین علوم ریاضی، فیزیک و پزشکی و دیگر دانش ها وجود ندارد و اگر کشور بخواهد پیشرفت کند، باید از تمامی این علوم در کنار هم استفاده کند.

رییس ستاد سلول های بنیادی گفت: خوشبختانه دانشگاه خوارزمی دومین دانشگاهی است که پا به این عرصه نهاده و تقاضای ما این است که تمام دانشکده ها در این امر مهم همکاری لازم را داشته باشند و فعالیت کنند.

حمیدیه تاکید کرد: بحث سلول های بنیادی در دانشگاه خوارزمی باید به صورت جدی و پررنگ مطرح شود و آزمایشگاه های دانشگاه نیز باید کاملاً تجهیز شوند.

وی خاطر نشان کرد : به همت دانشگاه خوارزمی، زیست شناسی نوین در ایران باید ایجاد شود. همچنین دانشکده های فنی و مهندسی، شیمی و فیزیک می توانند وارد حیطۀ سلول های بنیادی و ارائۀ خدمات در این زمینه شوند.

در ادامه دکتر سبحان اللهی رییس دانشگاه خوارزمی گفت: به مناسبت یکصدمین سال تأسیس دانشگاه پیگیر تصویب چند طرح در هیأت دولت هستیم که بحث تولید سلول های بنیادی یکی از آن هاست و در نظر داریم با همکاری وزارت علوم  «شهر سلول» در دانشگاه خوارزمی ایجاد شود.

به گفته وی در این خصوص یک پروپزال در حال آماده‌سازی است.

 

در این جلسه مقرر شد که «شورای عالی سلول های بنیادی دانشگاه خوارزمی» با حضور حدود سی تن از استادان رشته های مرتبط تشکیل شود و استادان دانشگاه خوارزمی در ۱۴ ستاد و ده‌ها کارگروه تخصصی  حضور جدی و فعال داشته باشند و دانشگاه با کمک بخش خصوصی بویژه حوزۀ داروسازی استان البرز، برنامۀ تأسیس «شهر سلول» را با جدیت پیگیری کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توسعه نسل جدید حسگرهای نانوفوتونیکی اکسیژن در دانشگاه خوارزمی

پژوهش محققان ایرانی نشان داد: اثربخشی عصاره «بن سرخ» در مهار سرطان پستان

یافته جدید پژوهشگران ایرانی در ترمیم ضایعات نخاعی

جوان آلمانی به دختر عراقی زندگی دوباره بخشید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها