جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

شرایط جذب متقاضیان در برنامه «تبادل دانشمندان جوان ایران و چین» اعلام شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38371
یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 14:35

شرایط جذب متقاضیان در برنامه «تبادل دانشمندان جوان ایران و چین» اعلام شد

با توافق معاونت علمی و وزارت علوم و فناوری چین، برنامه تبادل دانشمندان جوان برای رشد و توسعه همکاری های علمی و فناوری دو کشور و استفاده از ظرفیت های موجود دو طرف ، بر اساس سند امضا شده طرفین در اردیبهشت ۹۶ ( آوریل ۲۰۱۷) اجرایی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: تاکنون ۱۱ متقاضی در فرآیند تبادل دانشمندان جوان چین شرکت کردند که اقدامات لازم برای اخذ پذیرش و تاییدیه های دو طرف انجام شده است و در حال انجام امور اخذ ویزا برای سفر به کشور چین هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که اطلاع رسانی این برنامه از سوی بنیاد ملی نخبگان انجام می شود و تلاش شده تا افراد مستعد و علاقه مند جذب این برنامه شوند.


شرایط متقاضیان شرکت در این برنامه شامل داشتن سن کمتر از ۴۵ سال، تسلط کامل به زبان انگلیسی یا چینی و دارا بودن مدرک دکترای تخصصی و یا سابقه پنج سال کار تحقیقاتی است.


وزارت علوم و فناوری چین نیز متعهد شده است برای هر یک از متقاضیان ایرانی مبلغی را به صورت ماهیانه به همراه بیمه و شرایط مناسب زندگی مهیا کند. همچنین توافق شد در ابتدای اجرای برنامه تبادل دانشمندان جوان، متقاضیان ایرانی برای استفاده از این برنامه به طرف چینی معرفی شوند.


برنامه تبادل دانشمندان جوان از سال ۲۰۰۳ در مرکز تبادلات علمی و فناوری وزارت علوم و فناوری چین آغاز شده است و اکنون در محدوده همه کشورهای در حال توسعه اجرا می شود.


آن گونه که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است، مرکز تبادلات علمی و فناوری وزارت علوم و فناوری چین دو ماموریت «توسعه روابط بین المللی علم و فناوری چین» و همچنین «مدیریت پروژه های بین المللی» را به عهده دارد. چین قصد دارد ذیل سیاست یک جاده ، یک کمربند در حوزه انسانی و فرهنگی متخصصان خارجی زیادی را به کشور خود جذب کند.


این مرکز ابراز امیدواری کرده است در این برنامه تعداد قابل ملاحظه ای از متخصصین کشورهای در حال توسعه شرکت کنند. افراد در این برنامه به مدت ۶ ماه تا یک سال برای کار تحقیقاتی تمام وقت در موسسات پژوهشی متقاضی جذب و مستقر می شوند و حمایت ملی دریافت می کنند.

حمایت مالی از دانشمندان جوان نیز برای اقامت کوتاه مدت در چین توسط این مرکز انجام می شود.


متقاضیان می توانند با مراجعه به وب سایت www.tysp.org ضمن اطلاع از شرایط پذیرش و عناوین تحقیقاتی موجود در سایت، اقدام به ثبت نام و ارتباط گیری با سازمان میزبان چینی کنند، پس از ثبت نام و درخواست پذیرش در سازمان های میزبان تحقیقاتی چینی، این سازمان ها اقدام به تایید موافقت خود به مرکز تبادل علم و فناوری وزارت علوم و فناوری چین می کنند و سپس دفتر تبادل فناوری معاونت علمی اقدام به بارگذاری تاییدیه طرف ایرانی در پروفایل متقاضیان می کند. در پایان فرآیند، مرکز تبادل علم و فناوری چین با توجه به تاییدیه طرف ایرانی اقدام به تایید و موافقت با درخواست متقاضی خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

براساس آیین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی صورت گرفت: اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت استخدامی دستگاه ها و جذب اعضای هیئت علمی به نخبگان

فراخوان دوره‌های مشترک پسادکتری علوم پایه بنیاد ملی نخبگان و انجمن‌های علمی تمدید شد

برنامه بنیاد ملی نخبگان برای توسعه علوم پایه با حمایت از ۵۰ پژوهشگر برگزیده پسادکتری

کلیات طرح تأمین مسکن نخبگان تصویب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها