چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

معاون وزیر علوم: انجام طرح ها با ارزیابی سطح بلوغ فناوری رسالت پژوهشگاه هاست

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38345
یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 10:16

معاون وزیر علوم: انجام طرح ها با ارزیابی سطح بلوغ فناوری رسالت پژوهشگاه هاست

 معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:انجام طرح ها با ارزیابی سطح بلوغ فناوری (TRL) رسالت پژوهشگاه‌هاست.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر برومند در بازدید از پژوهشگاه پلیمر  با اشاره به اینکه انجام طرح ها با ارزیابی سطح بلوغ فناوری (TRL) رسالت پژوهشگاه‌ها است، اظهار داشت: بنا بر ظرفیت های موجود در پژوهشگاه‌ها ساخت پایلوت و نمونه سازی از نقاط قوت این مراکز نسبت به دانشگاه‌ها به شمار می آید.
وی افزود: در دانشگاه  باید از طریق ارتباط با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری این امر انجام شود اما در پژوهشگاه‌ها این امکان درونی وجود دارد. به همین دلیل پژوهشگاه پلیمر می تواند دستاوردهای بهتر و مهم تری داشته باشد.
در ابتدای این نشست دکتر نکومنش به بیان تاریخچه ای از شکل گیری پژوهشگاه پرداخت و گفت: این پژوهشگاه هم اکنون بر اساس یک برنامه ریزی عملی و کاربردی اداره می شود. راهبردهای اصلی این برنامه توسعه فعالیت های فناوری، بین المللی، تجاری سازی، بهره وری و پژوهشی است.
وی با اشاره به اعمال دقیق برنامه استراتژیک پژوهشگاه گفت: هدف اصلی ما اجرایی شدن برنامه در تمام ارکان پژوهشگاه است. بر همین اساس بودجه بندی پژوهشگاه بر مبنای برنامه و انجام طرح ها در قالب کار گروهی و همسو با نیازهای داخلی و trl ها انجام شده است.
در ادامه این نشست دکتر عربی معاون پژوهشی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در خصوص آموزش دانشجویان و حوزه پژوهشی توضیحاتی ارائه کرد.
در این بازدید دکتر محسن شریفی مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم، دکتر نیسی مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری و دکتر نیکبخت مشاور معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، دکتر برومند را همراهی می کردند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

روانه شناسان ایرانی، آذرماه گردهم می آیند

تولید نانوداربست‌های استخوانی هیدروژلی در کشور

تولید آزمایشگاهی پلیمرهای افزودنی بتن های ویژه در کشور

شورای پژوهشگاه های ملی کشور تشکیل شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها