جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

پیش‌نویس سند توسعه اقتصاد حوزه فضایی تدوین شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38169
سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 13:16

پیش‌نویس سند توسعه اقتصاد حوزه فضایی تدوین شد

سازمان فضایی ایران، پیش نویس سند توسعه اقتصاد حوزه فضایی کشور را تدوین کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران پیش نویس سند توسعه اقتصاد حوزه فضایی کشور در راستای سیاستهای ابلاغی مبنی بر توسعه اقتصاد این بخش، تدوین شد و با تشکیل کمیته ای، نسبت به تکمیل پیش نویس سند مذکور اقدام می شود.


در سال های اخیر فعالیت های فضایی در جهان دستخوش تحولات گسترده ای شده است. دستیابی به نرخ رشد جهانی ۱۰۰ درصدی اقتصاد این حوزه در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ و ظرفیت رشد بیش از ۵۰۰ میلیارد دلاری آن در سال آینده، نشان می دهد که اقتصاد فضا یکی از امید بخش ‌ترین حوزه های اقتصادی نوظهور در جهان است. از این رو هر یک از کشورهای حاضر در عرصه فضایی فارغ از قدمت و سطح بلوغ، در تلاش هستند که با استفاده از ظرفیتها و توانمندی های موجود و پیش بینی شده در برنامه های فضایی خود، پتانسیل بالقوه اقتصاد حوزه فضایی را به نفع خویش بالفعل کنند.


نهادینه شدن این رویکرد در کشور، ضمن توسعه و تکمیل زنجیره ارزش اقتصاد حوزه فضایی، امکان بهره مندی صحیح و بجا از کلیه منابع و ظرفیت های داخلی و خارجی را در راستای توسعه اقتصاد کشور و دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده در این حوزه، فراهم می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

برآورد سطح زیرکشت گندم، جو و برنج کشور با فناوری سنجش از دور

شورای عالی فضایی پس از یک سال تشکیل جلسه می دهد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها