جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

در دهه تکریم و غبارروبی مساجد صورت می گیرد: رونمایی از اپلیکیشن مسجدیاب/برگزاری رویداد کارآفرینانه ایده های مسجدی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37853
دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 12:18

در دهه تکریم و غبارروبی مساجد صورت می گیرد: رونمایی از اپلیکیشن مسجدیاب/برگزاری رویداد کارآفرینانه ایده های مسجدی

رویداد کارآفرینانه ایده های مسجدی همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد، پنج شنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه تکریم و غبارروبی مساجد که از امروز در سراسر کشور آغاز شده اظهار داشت: دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده که طی این دهه علاوه بر غبارروبی از فضای کالبدی و ظاهری مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان نسبت به غبارروبی از ظرفیت ها و کارکردهای کم رنگ شده این نهاد محوری جامعه اسلامی هم اهتمام ویژه ای صورت می گیرد.

وی با بیان این که شعار امسال دهه تکریم و غبارروبی مساجد، «مسجد، پایگاه همه کارهای نیک» است اظهار داشت: در نامگذاری روزهای این دهه سعی شده به تمام اقشار جامعه پرداخته شود. ۲۰ شعبان مصادف با ۱۷ اردیبهشت که نخستین روز دهه تکریم و غبارروبی مساجد است به عنوان «مسجد پایگاه حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده و پویش «کالای ایرانی می‌خریم» در راستای حمایت از شعار سال در مساجد برگزار می‌شود.
روز سه شنبه – فردا – که دومین روز این دهه است با عنوان «مسجد، پایگاه تربیت کودکان و نوجوان» نامگذاری شده که در این روز اختتامیه جشنواره مسجد و مدرسه برگزار می‌شود. روز سوم هم با عنوان «مسجد پایگاه تحکیم و تعالی خانواده» نامگذاری شده که در این روز از خانواده‌های فعال در طرح تعالی و خانواده‌های موفق مسجدی تقدیر می شود. روز چهارم (پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت) هم با عنوان «مسجد کانون مهرورزی و برادری» نامگذاری شده است.

صداقت در ادامه با اشاره به راه اندازی باشگاه ایده‌پردازان مسجدی از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: باشگاه با همکاری دانشگاه امام صادق (ع) در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه میزبان رویداد کارآفرینانه ایده های مسجدی است که در این روز ۲۵ گروه ایده‌پرداز که ایده های کارآفرینانه ای را با محوریت مساجد ارائه کرده اند ایده های خود را مطرح می کنند و گروه حامیان شرکت کننده در این رویداد هم به طور موردی از ایده های استارتاپی و سایر ایده ها حمایت می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: روز پنجم با عنوان «مسجد، پایگاه منتظران، نمازجمعه میعادگاه منتظران» نامگذاری شده که در این روز ائمه جماعات و اهالی مسجد به طور گسترده در نمازهای جمعه شرکت می‌کنند. روز ششم با عنوان «مسجد، پایگاه ارائه خدمات اجتماعی» نامگذاری شده و در این روز اقدامات جریان‌ساز مرتبط (مسجد جهیزیه، مسجد برقرار و …) صورت می گیرد. روز هفتم این دهه با عنوان «مسجد، پایگاه نقش‌آفرینی بانوی مسلمان در جامعه» نامگذاری شده که در این روز همایش بانوان مسجدی و غبارروبی مساجد توسط بانوان در این روز صورت می‌گیرد. در روز هشتم که با عنوان «مسجد، پایگاه انقلاب و بستر نشر فرهنگ ایثار و شهادت» نامگذاری شده هم از خانواده‌های شهدا خصوصا شهدای گمنام و مدافعان حرم تجلیل می شود.

صداقت تصریح کرد: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت که به عنوان نهمین روز دهه تکریم مساجد، روز «مسجد، هسته مقاومت فرهنگی» نامگذاری شده از اپلیکیشن (نرم افزار تلفن همراه) مسجدیاب رونمایی می‌شود. در این اپلیکیشن نشانی، اطلاعات و همچنین برنامه های فرهنگی مساجد تهران در اختیار کاربران قرار می گیرد. در فاز دوم این اپلیکیشن که همزمان با روز جهانی مسجد رونمایی خواهد شد اطلاعات کل مساجد استان تهران قابل دسترسی خواهد بود و ان شاء الله در نسخه سوم نرم افزار هم که سال آینده در اختیار کاربرارن قرار خواهد گرفت اطلاعات مساجد سراسر کشور درج خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله امکانات این اپلیکیشن، تور مجازی مسجد گردی است که برای نسخه اولیه، تصاویر سه بعدی از هزار و ۲۰۰ مسجد تهران تهیه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان با اشاره به نامگذاری آخرین روز دهه تکریم مساجد با عنوان «مسجد، پایگاه نشر معارف قرآن و اهل بیت (ع)» اظهار داشت:در این روز که مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان است، ضمن برپایی کرسی های تلاوت در مساجد محوری استان‌ها در تمام مساجد کشور، دعای افتتاح قرائت خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رکورددار جهانی رویت هلال: هلال رمضان، غروب یکشنبه، تنها با چشم مسلح قابل رویت است

از نوبت گرفتن در صف تا دریافت خدمات پزشکی با یک کلیک!/دسترسی آسان به خدمات متنوع خانگی و اداری با اپلیکیشن ایرانی «کنترات»

نخستین شتابدهنده نوآوری در حوزه سلامت الکترونیک راه اندازی شد

مدیریت بهتر داده‌های مکانی با توسعه نرم‌افزار GIS دینامیک توسط محققان کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها