- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

اصفهان شهریور ماه میزبان پارکهای علم و فناوری ۱۵۰ کشور جهان است

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۱۵۸ مقاله در خصوص پارک‌های علمی و فناوری به دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی IASP  (کنفرانس پارکهای علم و فناوری) ارسال شده است، گفت: ارسال این تعداد مقاله به این کنفرانس رکورد شکسته است.

به گزارش دیده بان علم ایران مهدی کشمیری با حضور در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی IASP بزرگ‌ترین رویداد علمی جهان است که سالانه برگزار می‌شود، اظهار کرد: بزرگترین افتخار اصفهان و شهرک علمی و فناوری اصفهان این است که در سال جاری شاهد این رویداد بین‌المللی در این شهر تاریخی هستیم.

وی با بیان اینکه با ۶۰ مدیر پارک علم و فناوری  دنیا برای دعوت از مهمانان برای حضور در کنفرانس بین‌المللی IASP سال ۲۰۱۸ رایزنی کرده ایم، افزود: فضای روانی سنگینی برای دعوت از مهمانان حاکم بود اما در نهایت ۱۵۰ کشور برای برگزاری این کنفرانس هم پای شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شدند.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه ظرفیت موجود در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان قابل مقایسه با هیچ یک از شهرک‌های کشور نیست، افزود: در این شهرک در حال حاضر ۵۲۰ شرکت مستقر هستند که برای هفت هزار نفر اشتغال‌زایی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ شرکت از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان جدا شده و به تولید انبوه رسیده‌اند، افزود: این تعداد شرکت در حال حاضر برای دو هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است.

کشمیری با بیان اینکه کل قراردادهای پژوهشی و سرمایه‌گذاری در شهرک علمی تحقیقاتی چهار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: این منابع از محل اعتبارات دولتی و خصوصی تامین شده که البته سهم خصوصی قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته کنفرانس بین‌المللی IASP در ترکیه برگزار شد، اضافه کرد: در این کنفرانس نیز شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان غرفه‌ای داشت که در آن ظرفیت‌های شهر تاریخی اصفهان نیز به نمایش درآمد و در نهایت پرچم این کنفرانس از ترکیه به ایران انتقال یافت.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه ۱۷ نفر از ۵ قاره جهان اعضای شورای راهبردی کنفرانس بین‌المللی IASP را تشکیل می‌دهند، افزود: این کنفرانش از ۱۱ تا ۱۴ شهریور ماه با حضور ۴۰۰ مهمان خارجی در هتل عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۸ مقاله در خصوص پارک‌های علمی و فناوری به دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی IASP ۲۰۱۸ ارسال شده است، گفت: ارسال این تعداد مقاله به این کنفرانس رکورد شکسته است.

کشمیری با بیان اینکه میزبان کنفرانس بین‌المللی IASP در سال ۲۰۲۰ نیز در اصفهان مشخص خواهد شد، افزود: برای این میزبانی رقابت جدی بین کشورهای اسلوانی ، مکزیک و اسپانیا وجود دارد ضمن اینکه میزبان سال ۲۰۱۹ این کنفرانس نیز کشور فرانسه معرفی شده است.

انتهای پیام