جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

آئین نکوداشت دکتر پرویز نورپناه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37809
دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 10:35

آئین نکوداشت دکتر پرویز نورپناه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

نکوداشت دکتر پرویز نورپناه با حضور جمعی از اساتید، صنعتگران و دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران در این مراسم دکتر معتمدی، ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر  بیان کرد: کمتر فردی به اندازه ایشان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خدمت کرده‌اند. ایشان در حوزه سازندگی فعالیت‌های زیادی را انجام دادند؛ از جمله نقش موثرشان در تأسیس دانشکده کشتی‌سازی در بندرعباس است. از ویژگی‌های بارز دکتر نورپناه به بی‌ادعا بودن و پشتکار و صبر زیادشان می‌توان اشاره کرد.

لطیفی، ریاست دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اشاره به آیه مبارکه «فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره» از خدمات و کارهای نیکوی دکتر نورپناه قدردانی کرد.

او همچنین اشاره کرد: دکتر نورپناه ۴۰ سال عمر کاری خود را در مسئولیت‌های مختلف به منظور توسعه کمی و کیفی دانشگاه بدون هیچ ادعایی صرف نموده است.

یکی از حاشیه‌های این مراسم بروز احساسات و علاقه دکتر لطیفی به دکتر نورپناه بود که با اشک شوق ابیات «گر از یادم رود عالم /تو از یادم نخواهی رفت/ به شرط آنکه گه‌گاهی /تو هم از من کنی یادی» را قرائت کرد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام میراحمدی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: بنده معتقدم دکتر نورپناه از نعمت الهی محبوبیت بین دیگران برخوردار است و راز محبوبیت ایشان صرف انجام خدمات نیست بلکه ویژگی‌های منحصربه‌فردشان است. ایشان در تمامی خدمات خود از منت‌گذاری و زیاده‌شماری دوری کرده‌اند.

وی ادامه داد: ایشان منشأ خدمات ماندگاری در دانشگاه امیرکبیر بودند و و در همه دوره‌های مدیریتی دانشگاه با هر رئیسی همکاری داشته و هر مسئولیتی را در هر سطحی پذیرفته‌اند.

از دیگر سخنرانان این مراسم با شکوه که به همت حوزه ریاست دانشگاه، اداره کل فرهنگی و دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، رهایی، رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شیبانی از فعالان صنعت نساجی و حقیقت‌کیش، استاد دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بودند که هریک به نوبه خود به بیان وجوه مختلف و درخشان استاد نورپناه در سالیان خدمت خود در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پرداختند.

در ادامه، دکتر نورپناه به عنوان سخنران پایانی این مراسم، ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران این برنامه در بخشی از سخنان خود افزود: دوستان درباره بنده اغراق فراوانی کردند تا جایی که بنده به خود شک کردم! من در تمامی این سال‌ها کاری انجام ندادم! اگر هم کاری پیش رفته است، در همکاری با دیگران و با تلاش همه دست‌اندرکاران شکل گرفته است.

در پایان این مراسم نمایندگان بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، فعالان صنعت نساجی و نمایندگان مختلف نهادهای دولتی و خصوصی رئیس دانشگاه هرمزگان، کاتب نماینده مردم گرمسار و اختیاری از اساتید نساجی و نماینده هموطنان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی با اهدای هدایا و الواح تقدیر از دکتر پرویز نورپناه به پاس نیم قرن تلاش بی‌وفقه و خدمت در جامعه دانشگاهی کشور تقدیر کردند و با گرفتن عکس‌های یادگاری این نکوداشت به پایان رسید.

پرویز نورپناه در طول حدود نیم قرن تجربه تحصیلی و مدیریتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سابقه معاونت آموزشی، معاونت طرح‌های عمرانی دانشگاه، پایه گذاری دانشکده مهندسی کشتی‌سازی در بندرعباس، دانشگاه تفرش و واحد گرمسار دانشگاه امیرکبیر را در کارنامه خود جای داده و همچنین در احداث بسیاری از سازه‌های عمرانی دانشگاه امیرکبیر در طول سالیان متمادی نقش موثری را ایفا کردند. ایشان همچنین از بنیانگذاران جامعه متخصصین نساجی و رئیس هیأت مدیره این بخش در چهار دوره متوالی بودند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها