جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

۱۰ آزمایشگاه برتر فناوری نانو سال ۹۶ معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37806
دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 09:38

۱۰ آزمایشگاه برتر فناوری نانو سال ۹۶ معرفی شدند

براساس ارزیابی‌های انجام‌شده از عملکرد آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو عضو شبکه توانا، ۱۰ آزمایشگاه برتر این شبکه در سال گذشته معرفی شدند.

 

به گزارش دیده بان علم ایران طبق این ارزیابی ها در سال گذشته تعداد ۱۹۴۵ رویداد آموزشی در آزمایشگاه‌های شبکه‌ توانا در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی برگزار شد و حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و دبیر با حضور در این آزمایشگاه‌ها ضمن آشنایی با تجهیزات تخصصی فناوری نانو امکان کار آزمایشگاهی با این تجهیزات را پیدا کردند.

این رویدادها شامل ۵۵۷ کارگاه دانش‌آموزی، ۳۶ کارگاه دبیران، ۳۲۵ سمینار دانش‌آموزی، ۱۵ سمینار دبیران، ۴۸۴ دوره‌ تور فناری نانو، ۲۱۷ بازدید دانش‌آموزی، ۱۱۱ بازدید مسئولان و ۲۰۰ کارگاه حمایتی توانا می‌شود.

این آزمایشگاه‌ها بر اساس گزارش ماهیانه فعالیت آموزشی فناوری نانوی آنها و آیین‌نامه “توانا” مورد ارزیابی قرار گرفتند. مهمترین پارامترهای حائز اهمیت در امتیازدهی به آزمایشگاه‌های مورد ارزیابی “تعداد دوره‌های برگزارشده به صورت تئوری و عملی”، “تعداد افراد آموزش دیده در دوره‌ها”، “میزان فعالیت آزمایشگاه‌ها در میزبانی نشست‌ها و دوره‌ها”، “کسب رتبه‌های استانی و کشوری به‌واسطه انجام آزمایش در آزمایشگاه‌های شبکه‌ توانا” و “اعلام گزارش‌ها به باشگاه دانش‌آموزی نانو” بوده است.

این گزارش‌ها در سه دوره شامل نیمه اول، پاییز و زمستان ۱۳۹۶ ارزیابی شدند و رتبه‌بندی سالانه آزمایشگاه‌ها در سال ۱۳۹۶ به شرح ذیل است:

ردیف شهر عنوان‌پژوهشسرا امتیاز
۱ کرج ملاصدرا ۱۰۵۹۴٫۵
۲ کرمان مرکز پژوهش‌های‌علمی‌وآموزشی ۱۰۱۶۵
۳ مراغه مراغه ۸۹۶۴٫۳
۴ تبریز آذربایجان ۸۱۶۴٫۸
۵ شهرضا استاد طاهر ۵۶۴۴٫۸
۶ دورود اشراق ۵۰۳۴٫۸
۷ شیراز رازی ۴۶۴۳
۸ استهبان باقرالعلوم ۴۴۰۴٫۳
۹ قروه امام خمینی ۴۳۰۶٫۵
۱۰ تهران ابن سینا ۴۱۱۳٫۵

شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو (توانا) از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرد و تا پایان سال گذشته با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و ستاد فناوری نانو، تعداد ۸۳ آزمایشگاه تخصصی فناوری نانو در همه­ استان‌های کشور تجهیز و راه­‌اندازی شد. با برنامه­‌ریزی‌­های صورت‌گرفته اعم از آموزش کارشناسان آزمایشگاه، برگزاری تورهای آموزشی فناوری نانو برای دانش‌آموزان و برنامه‌های حمایتی باشگاه نانو، در سال گذشته تعداد ۹۹۲۰۶ نفر در آزمایشگاه‌های عضو شبکه‌ توانا آموزش دیدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

صرفه‌جویی ۲۵ میلیون دلاری با تولید نانوداروی ضدسرطان

ساخت دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس و کشش بین سطحی در کشور

سرکار: کاهش بودجه و تشدید تحریم ها از موانع تحقق صادرات یک میلیاردی محصولات نانو است

درج نشان تاییدیه استاندارد کالاهای نانو ایران از ماه آینده/ تدوین بیش از ۱۰ درصد استانداردهای بین‌المللی نانو توسط ایران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها