جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تصویب حمایت از ۲۴ طرح پژوهشی حوزه علوم و علوم زیستی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37717
سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 12:38

تصویب حمایت از ۲۴ طرح پژوهشی حوزه علوم و علوم زیستی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران

حمایت از ۲۴ طرح پژوهشی حوزه علوم و علوم زیستی توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی مصوب شد تا به زودی شاهد اجرایی شدن آنها باشیم.

 

به گزارش دیده بان علم ایران کارگروه علوم و علوم زیستی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در آخرین جلسه خود پس از بررسی های طرح های پژوهشی که برای حمایت به این کارگروه ارسال شدند، حمایت از ۲۴ طرح پژوهشی این حوزه را تصویب کرد. این طرح ها بنیادی و کاربردی بوده و شامل حوزه هایی همچون زیست شناسی، بیوشیمی، زمین شناسی، فیزیک و ریاضی می شود. انتشار مقاله و تولید محصول نیز از جمله اهدافی است که این کارگروه به عنوان حمایت از این طرح ها در نظر دارد.

همچنین در این جلسه تعداد ۱۰ طرح دریافتی مورد بررسی قرار گرفت و برای ۴ طرح داور تعیین شد و بقیه در اولویت حمایت قرار نگرفت.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت فراگیری کلیه علوم اعم از رشته‌ ای و بین‌رشته‌ای، گروه‌های پژوهشی موجود در صندوق با عنوان کارگروه‌های تخصصی تعریف شده‌اند که پژوهشگران با توجه به رشته خود طرح و ایده مد نظر را برای دریافت حمایت به کارگروه مربوطه ارسال می کنند و پس از داوری و بررسی ها طرح های مصوب مشخص می شوند. این اقدام با هدف کمک به پیشبرد مرزهای دانش و حل مسائل اساسی کشور بر اساس اولویت های علمی کشور در شاخه های مختلف علوم در چارچوب عرصه های اولویت داری اعلام می شود در واقع در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی پروژه های تحقیقاتی مورد حمایت قرار می گیرند که بر اساس نیازها و مزیت های کشور توصیف شده باشند.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها