جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

تولید بیوکمپوست فرآوری شده از ضایعات کارخانجات قند در دانشگاه آزاد اسلامی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37632
دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 10:36

تولید بیوکمپوست فرآوری شده از ضایعات کارخانجات قند در دانشگاه آزاد اسلامی

یک شرکت فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) موفق به تولید نیمه صنعتی بیوکمپوست فرآوری شده از گل کربنات کلسیم شد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران مدیرعامل این شرکت فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اظهار کرد: برای تجاری سازی این فناوری، کارگاهی ۱۵ متری با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تن بیوکمپوست و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.

مهندس علی نجفی جویباری با بیان اینکه گل کربنات کلسیم، ماده‌ی حاصل از تولید قند و شکر در کارخانجات قند چغندری است، افزود: تولید سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن از گل کربنات در کشور علاوه بر صرف هزینه بالای دفع موجب خسارت شدید به محیط زیست می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را حذف آلودگی های ناشی از دفع گل، کاهش ضایعات صنعتی کارخانجات قند و ایجاد ارزش افزوده برای کارخانجات قند کشور بیان کرد و گفت: حفظ و صیانت از محیط زیست، بازیافت ضایعات کارخانجات قند و تبدیل آن به بیوکمپوست و در نهایت ایجاد اشتغال و درآمدزایی از مزایای اجرای این طرح است.

مدیرعامل این شرکت فناور، تصفیه گل و تبدیل آن به ماده اولیه و مفید مورد استفاده برای دیگر صنایع را از مهم ترین مزایای اجرای این طرح زیست محیطی برشمرد و تصریح کرد: طی تحقیقات انجام شده می‌توان پس از فرآوری، این ماده را به عنوان جایگزین مناسبی برای سیمان مورد استفاده قرار داد و به علاوه افزایش تهویه و حاصلخیزی خاک، اصلاح و احیای خاک ‌های بکر و کـویری، کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده و برطرف کردن بیشتر نیازهای خاک و گیاه تنها با استفاده از یک محصول از دیگر ویژگی های این بیوکمپوست است.

نجفی جویباری افزود: با توسعه طرح، امکان اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فراهم می شود، که این مهم حمایت بیشتر دانشگاه و مسئولان استان را می طلبد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به آذرماه موکول شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

  1. خوش سیرت گفت:

    سلام، خوشحال ميشم اگه با این شماره تماس بگیرید و در این زمینه با هم همکاری داشته باشیم، ممنون
    ۰۸۱۳۴۵۵۳۲۵۱-۲
    خوش سیرت

سرخط خبرها