جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

اجرای ۲۳۰۰ طرح صنعتی در دانشگاه صنعتی اصفهان تا کنون

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37601
یکشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 13:54

اجرای  ۲۳۰۰ طرح صنعتی در دانشگاه صنعتی اصفهان تا کنون

نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بی سیم غرب آسیا، با حضور متخصصان، کارشناسان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان و با هدف توسعه ارتباط مؤثر علمی با دیگر دانشمندان و متخصصان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر سید محمود مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این کنفرانس، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سال تأسیس این دانشگاه، پشت سر گذاشتن چهل سال پرافتخار و پرتلاش را مایه افتخار جامعه علمی عنوان کرد و گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان در سال‌های ابتدایی در حوزه آموزش بسیار خوب پایه‌گذاری شده و امروز فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در داخل یا خارج از کشور زبانزد هستند.

دکتر مدرس هاشمی با تأکید بر اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان به سرعت وارد مراحل پژوهشی و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی شد، افزود: امروز شاهد چاپ بیش از ۳ مقاله به ازای هر عضو هیئت علمی در سال هستیم که یکی از افتخارات این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی، ارجاعات به مقالات دانشگاه صنعتی اصفهان در کشور را کم‌نظیر دانست و با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۳۰۰ طرح صنعتی در ارتباط با صنعت در این دانشگاه اجرا شده است، تصریح کرد: همه اینها باعث شده تا دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی جایگاه بسیار خوبی داشته باشد.

دکترمدرس هاشمی با تأکید بر اینکه بین المللی شدن یکی از مهم‌ترین اهداف کلی طرح راهبردی دانشگاه در افق ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است، افزود: اقداماتی همچون برگزاری نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بیسیم غرب آسیا، در جهت ایجاد ارتباط بین‌المللی با متخصصان و دانشمندان سراسر دنیا و دانشگاه‌ها شکل گرفته و از این اقدامات در دانشگاه حمایت کرده و استقبال می کنیم.

دبیر کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بیسیم نیز در حاشیه این رویداد علمی، اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس را، گسترش و توسعه همکاری و ارتباط مناسب با متخصصان و دانشمندان این حوزه عنوان کرد و گفت: در این رویداد، متخصصانی از کشورهای ایران، فنلاند، انگلیس، جمهوری چک، پرتغال، شیلی، فرانسه و صربستان به ارایه مقالات خود خواهند پرداخت.

دکتراصغر غلامی، با اشاره به دریافت چهل مقاله بین المللی، افزود: پس از بررسی‌های لازم ۳۲ مقاله مورد پذیرش قرارگرفت که ۱۴ مقاله از کشور ایران و ۱۷ مقاله نیز از خارج از کشور به‌صورت سخنرانی‌های شفاهی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مناسب علمی و تحقیقاتی مخابرات نوری بی‌سیم در دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، تهران، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، شهید رجایی، گیلان و تربیت مدرس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم میزبان نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بیسیم در سطح غرب آسیا، در دانشگاه صنعتی اصفهان باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به استقبال متخصصان وکارشناسان این عرصه از نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بی سیم، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنفرانس منجر به توسعه ارتباط مؤثر علمی با دیگر دانشمندان و متخصصان شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مشارکت محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در طرح رصد بین‌المللی دارت ناسا

چاپ مقاله محقق ایرانی در نشریه معتبر مهندسی مواد

افقی جدید در کشف ستاره های کم جرم و سیارات شناور با همکاری دو اخترفیزیکدان ایرانی

منابع ژنتیک متنوع سیب ایران، سرمایه ای ارزشمند در برنامه های به نژادی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها