پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

داروی ایرانی پارکینسون رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37444
چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 13:41

داروی ایرانی پارکینسون رونمایی شد

امروز و همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت از داروی ایرانی لووپارکین داروی بیماران مبتلا به پارکینسون رونمایی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران پارکینسون و ام اس به عنوان شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب در جهان مطرح هستند و حدود یک درصد از جمعیت سالمند کشور مبتلا به بیماری پارکینسون بوده و سالانه حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه دارودرمانی چنین بیمارانی می شود.

ترکیب دو مولکول لوودوپا و بنسرازید توسط یک شرکت سویسی تولید شده است که درمان دارویی اصلی این بیماران می باشد و بیش از ۱۰ سال هست که این دارو به کشور وارد می شود اما به خاطر پیچیدگی فرمولاسیون، تاکنون تولید داخلی آن امکان پذیر نبوده است این در حالی است که وجود تحریم ها در دوره های مختلف و در دسترس نبودن همیشگی دارو برای بیماران مشکلات فراوانی را ایجاد می کند چرا که با عدم مصرف حتی چند دوز از این فراورده، علایم بیماری مجددا عود کرده و روند درمان سخت تر می شود.
یک شرکت داروساز داخلی برای اولین بار در ایران موفق به تولید این محصول با نام لووپارکین شده است و توانسته سیستم درمانی کشور را به سمت خود کفایی هرچه بیشتر سوق دهد.

تامین بی دغدغه دارو برای بیماران مبتلا به پارکینسون و کاهش ارز بری سالانه حداقل پنج میلیون دلار مهمترین دستاورد تولید این دارو در سال حمایت از کالای ایرانی خواهد بود.

امروز چهارشنبه، پنجمین روز از هفته ملی سلامت با حضور دکتر اصغری معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و مدیران و فعالان صنعت داروی کشور از تولید این دارو رونمایی شده و خط تولید این دارو رسما افتتاح شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

یافته های محققان ایرانی درباره اختلال شناختی شایع در مبتلایان به ام اس

شیوع بالای ام اس دیررس در ایران

نشان طلای کنگره بین‌المللی پارکینسون و اختلالات حرکتی به استاد ایرانی اعطا شد

براساس یک کارآزمایی بالینی بین‌‌‌‌‌المللی: سلول‌‌‌‌‌های بنیادی مزانشیمی در بهبود عوارض ام.اس موثرند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها