پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

وزیر علوم اعلام کرد: اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پژوهشی ساخت ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37410
سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 13:36

وزیر علوم اعلام کرد: اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پژوهشی ساخت ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پژوهشی ساخت ایران تخصیص یافته است و دانشگاهها می توانند تجهیزات خود را از شرکت های مورد تایید معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تهیه کنند.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر منصور غلامی در جمع هیات رئیسه دانشگاه شهید باهنر گفت: در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیارد دلار فایناس خارجی نیز برای خرید تجهیزات پژوهشی با تکنولوژی بالا اختصاص یافته است و تاکنون در بین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه صنعتی شریف برای هزینه ۱۰۰ میلیون دلار از این اعتبار قرارداد بسته است.
وزیر علوم درادامه با تجلیل از پیشرفت‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز اموزش عالی باسابقه استان‌ها بازوی اجرایی وزارت علوم در استان‌ها هستند و به عنوان دانشگاه معین به وزارت علوم در پشتبانی و نظارت بر سایر دانشگاه‌ها مانند امور دانشگاه‌های غیر دولتی و هیات امنای دانشگاه‌های کوچک کمک می‌کنند.
وی با اشاره به کسری تخصصی اعتبارات دانشگاه‌ها در چندسال گذشته گفت: در اسفندماه سال گذشته با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بیش از ۹۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها تخصیص یافت و بسیاری از بدهی‌ها پرداخت شد.
دکتر غلامی افزود: در سال ۹۷ در مجموع در قانون مصوب بودجه، اعتبارات پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ۳۵ درصد؛ اعتبارات پارک‌های علم و فناوری ۶۰ درصد و کل اعتبارات آموزش عالی ۱۹ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافت.
وزیر علوم تاکید کرد: باید در کنار بودجه دولتی دانشگاه‌ها به تنوع منابع درآمدی خود فکر کنند و روش‌های خلاقانه و نوآورانه برای جذب اعتبار مالی داشته باشند و همچنین از روش‌های شناخته شده مانند درآمد اختصاصی پژوهشی و جذب دانشجوی خارجی غافل نشوند.
وی با تاکید برمهارت آموزی به دانشجویان و آشنا ساختن آنها با فضای کسب و کار تخصصی بویژه در ترم‌های پایانی گفت: هم اکنون کار آموزی دانشجویان کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و دانشجویان فنی و مهندسی با همکاری وزارت صنعت و معدن آغاز شده است و اعتبار مالی آن نیز تعریف شده است.
دکتر غلامی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌ها باید کارآفرین تربیت شوند و علاوه بر امکان هیات علمی شدن در دانشگاه‌ها، برای فرصت‌های شغلی دیگری آمادگی داشته باشند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

وزیر علوم: فعلا خبری از تعویق آزمون سراسری و کارشناسی ارشد نیست

برکناری برومند از معاونت تحقیقات و فناوری وزرات علوم/ رحیمی، معاون وزیر علوم شد

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

انتظار سه ماهه پنبه تراریخته سه ساله شد/تاکید جامعه بیوتکنولوژی بر تسریع روند تولید محصولات تراریخته

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها