- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دانشگاه شریف با قهرمانی در غرب آسیا در جایگاه ۳۱ مسابقات برنامه نویسی ACM ایستاد

تیم دانشگاه صنعتی شریف با حل پنج مساله از ۱۰ مساله طرح شده در چهل و دومین دوره‌ مسابقات جهانی برنامه نویسی دانشجویی ACM مشترکا با ۲۳ تیم دیگر در جایگاه سی و یکم این مسابقات قرار گرفت.
به گزارش دیده بان علم ایران در چهل و دومین دوره‌ مسابقات جهانی ACM که در کشور چین برگزار شد، دانشجویان دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب دو جایزه‌ قهرمانی منطقه‌ غرب آسیا و جایزه‌ اولین حل یکی از مسائل سخت این دوره از مسابقات شدند.
علی حقانی، امیرکیوان محتشمی و پیمان جبارزاده اعضای تیم دانشگاه صنعتی شریف بودند که با سرپرستی دکتر حمید ضرابی زاده، استادیار دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه موفق به کسب این مقام و جوایز شدند.
در بخش جایزه‌ی اولین حل یکی از مسائل سخت پس از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، یک تیم از دانشگاه ام‌آی‌تی با فاصله‌ی ۵ دقیقه‌ای در جایگاه دوم قرار گرفت.
دکتر ضرابی زاده در خصوص این مسابقات گفت: چهل و دومین دوره‌ی مسابقات جهانی acm طی روزهای ۲۶ تا ۳۱ فروردین ماه (۱۵-۲۰ آپریل) در کشور چین برگزار شد. در این دوره از مسابقات دو تیم از دانشگاه صنعتی شریف و یک تیم از دانشگاه شهید بهشتی حضور داشتند.
وی گفت: تیم CrockPot از دانشگاه صنعتی شریف که برنده دور قبل مسابقات تهران بود و به دلیل عدم اخذ ویزا امکان شرکت در مسابقات جهانی در آمریکا را از دست داده بود، امسال جواز شرکت در مسابقات جهانی را کسب کرد و موفق به کسب دو جایزه‌ قهرمانی منطقه‌ی غرب آسیا و جایزه‌ اولین حل یکی از مسائل سخت این دوره از مسابقات شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: با تلاش مسولان دانشگاه پیش از حضور در این دوره از مسابقات برای دانشجویان دوره ها و کلاس هایی برگزار گردید که خوشبختانه مثمرثمر واقع شد و دانشجویان توانستند در این دوره افتخار آفرین باشند.
گفتنی است در فینال چهل و دومین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM تیم های دانشگاه ایالتی مسکو و موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو و دانشگاه پکن به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و تیم دانشگاه های توکیو و دانشگاه ملی سئول (کره جنوبی) در جایگاه پنجم و ششم ایستادند.
انتهای پیام