پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

نخستین موتور دیزلی ملی ساخته شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37257
یکشنبه، ۲ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 11:57

نخستین موتور دیزلی ملی ساخته شد

با کمک محققان صنایع داخل در حوزه دریا، نخستین موتور دیزلی ملی ساخته شد که قرار است در اوایل خردادماه در کشور از این فناوری ملی رونمایی شود. 

به گزارش دیده بان علم ایران، دریادار امیر رستگاری، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به وجود مجموعه‌های صنایع دریایی وزارت دفاع در ۱۰ استان کشور اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها صنایعی همچون کاوشگر دریایی، یدک‌کش، قایق پرنده، شناورهای گردشگری وامداد و نجات و بسیاری از ادوات نظامی و غیرنظامی همچون موتور و کابل‌های دریایی و زیردریایی تولید می‌شود.


وی به رونمایی از اولین موتور دیزلی ملی ساخته‌ شده توسط صنایع داخلی در اوایل خردادماه امسال اشاره کرد و افزود: در حوزه صنایع دریایی توانمندی‌های بسیاری وجود دارد که به خودکفا شدن در بخش‌های مختلف بسیار کمک می‌کند.


رستگاری به ظرفیت‌های موجود در صنایع دریایی تمجیدی گیلان در تولید ناوشکن و موشک‌انداز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در استان گیلان وجود دارد می‌توان از شناورهای گردشگری و همچنین امداد و نجات که جزء تولیدات صنایع دریایی است، بهره‌مند شد.


رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به ساخت انواع شناورهای تفریحی توسط متخصصان داخلی نیز اشاره و بیان کرد: قیمت‌های ساخت این شناورها به‌صورت کاملاً رقابتی با تولیدکنندگان خارجی است.


وی از اعلام آمادگی مجموعه‌ صنایع دریایی برای حضور در نمایشگاه دائمی عرضه‌ تولیدات سازه‌های پیش‌ساخته خبر داد و گفت: به‌منظور پویایی هرچه بیشتر در مدل‌های شناورها با تعدادی از شرکت‌های اروپایی فعال در حوزه‌ گردشگری وارد مذاکره شدیم تا در این خصوص همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موتور دیزلی سنگین ملی، شهریورماه رونمایی می‌شود

زیردریایی بلندپروازانه شوروی، دستور کار نیروی دریایی آمریکا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها