- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برندگان نخستین المپیاد بین المللی فناوری‌ نانو معرفی شدند

نخستین المپیاد بین المللی فناوری‌نانو با معرفی تیم‌های برتر و اعطاء جوایز به کار خود پایان داد.

به گزارش دیده بان علم ایران در پایان این رقابتها، تیم (یک نفره) کره‌ جنوبی در بخش نوآوری، تیم ایران در بخش کسب و کار، تیم مالزی در بخش علم و فناوری و تیم تایوان با کسب بیشترین امتیاز در مجموع بخش ها، رتبه اول را به‌دست آوردند.

تیم های برگزیده بخش های مختلف هر یک، دو هزار یورو و تیم تایوان به عنوان به عنوان برگزیده کلی، سه هزار یورو جایزه دریافت کردند.

 

دکتر علی بیت‌اللهی،  مدیر کمیته راهبری المپیاد بین المللی فناوری نانو طی سخنانی در مراسم اختتامیه رقابتها که روز گذشته در پارک فناوری‌ پردیس برگزار شد، پروژه‌ها و چالش‌های مطرح شده در این المپیاد را در سطح بالایی توصیف و ایده‌های مطرح شده توسط تیم‌ها برای رفع این چالش‌ها را هم بسیار جالب توجه دانست.
وی گفت: این ایده‌ها با توجه به دوره‌ها و کارگاه‌های مربوط به تجاری‌سازی و راه‌اندازی شرکت، می‌تواند از حالت ایده آزمایشگاهی به صنعتی تبدیل شود.
به اعتقاد بیت‌اللهی یکی از اهداف این المپیاد، کمک به شرکت‌کنندگان خلاق برای خارج کردن این ایده‌ها از حالت ذهنی و پیاده‌سازی آن در مقیاس صنعتی است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله نکات مثبت این المپیاد، کار تیمی و گروهی شرکت‌کنندگان بود که موجب هم‌افزایی در ایده‌پردازی و پیاده‌سازی ایده‌ها برای حل چالش‌های این المپیاد ‌شد. همین کار تیمی می‌تواند بعد از پایان المپیاد نیز برای حل چالش‌های موجود در جهان به کمک شرکت‌کنندگان بیاید.

آندره هاسه که به نمایندگی از اتحادیه اروپا در این دوره از المپیاد حضور داشت، سخنرانی کوتاهی درباره این المپیاد داشت که در آن ضمن تشکر از تیم‌ها برای تلاش و همتی که داشتند، به اهمیت نیروی انسانی و ارتقاء آنها پرداخت و دوره‌ها و کارگاه‌های برگزار شده در این المپیاد را در مسیر آموزش نیروی‌های انسانی دانست.

در ادامه، آلن تانگ، استاد دانشگاه ملی تایوان در سخنانی فضای موجود در المپیاد را بسیار صمیمی توصیف کرد به‌طوری که در طول اقامت خود در ایران به‌خوبی با دیگر تیم‌ها ارتباط برقرار کرده است.

به اعتقاد تانگ فضای صمیمی و دوستانه در این رقابت‌ها به حدی بود که او افراد تازه‌ای به جمع دوستان خود افزوده است.

وی یکی از نقاط قوت این المپیاد را کیفیت بالا کارگاه‌های آموزشی آن شمرد و در ادامه از تیم پشتیبانی و برگزارکنندگان این دوره تشکر کرد دقت بالا و نظم موجود در این المپیاد را ماحصل فعالیت‌های تیم پشتیبانی دانست.

در ادامه، مائوکن وو از موسسه فیزیک سینسیا آکادمی در تایوان به سخنرانی پرداخت. به اعتقاد مائوکن وو زمان مورد نیاز برای آمادگی تیم‌ها کم بود اما در همین زمان اندک نیز شرکت‌کنندگان نشان دادند که برای چنین چالش سنگینی آمادگی دارند. وی این دوره از المپیاد را فرصت مناسبی برای محک زدن توامندی شرکت‌کنندگان دانست و سطح چالش‌های مطرح شده را برای آزمودن توانمندی شرکت‌کنندگان مناسب دانست.

پروفسور کونگ شین از اعضاء کمیته راهبری نخستین المپیاد نانو و نماینده تیم کره جنوبی نیز فناور‌ی‌نانو را ابزاری قدرتمند برای مقابله با چالش‌‌های جهانی دانست که می‌توان از آن برای ارائه رهیافت‌های جدید به‌منظور حل مشکلات جهانی استفاده کرد.

وی در ادامه از تلاش‌های ستاد توسعه فناوری‌نانو برای برگزار این المپیاد در سطح جهانی تشکر کرد.

انتهای پیام