- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دهمین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

تیم‌ های دانشجویی و دانش‌ آموزی اردیبهشت ماه سال جاری در دهمین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پنج لیگ با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران برگزاری ۹ دوره مسابقات هوافضا در سطح ملی در بخش های دانش آموزی و دانشجویی از سال ۱۳۸۶ تاکنون، علاوه بر رشد دانش عمومی و ترویج علم هوافضا در سطح کشور، افراد نخبه را به تحصیل و فعالیت در این رشته ترغیب کرده است.
این مسابقات با هدف ترویج صنعت هوافضا و آشنا کردن جامعه با این دانش، شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان علاقمند، ایجاد ارتباط مستقیم دانش آموزان و اساتید دانشگاه، تشویق به انجام کار گروهی میان دانشجویان و دانش آموزان، تجربه حضور در رقابت علمی و عملی سالم در قالب فعالیت پژوهشی، ارائه آموزش لازم در مورد تفکر، تمرکز، طرح سؤال و حل مساله، تقویت زمینه بروز تفکر سیال و طرح سوالات ذهنی از سوی دانش آموزان، آشنایی با تصویرسازی ذهنی، تحریک حس کنجکاوی، تفکر و ابتکار عمل و تاکید بر ضرورت پرورش تفکر جهانی و تفکر خلاق در دانش آموزان برگزار می شود.
این رقابت ها در دو بخش دانش‌ آموزی و دانشجویی میزبان علاقمندان است. در سال جاری شورای راهبردی دبیرخانه این دوره مسابقات در راستای بهبود معیارهای داوری و بالا بردن سطح علمی مسابقات، لیگ‌های جدیدی در زمینه هوافضا درنظرگرفته است.
این دوره در پنج لیگ گلایدر کنترلی، سرعت پهپادها، هاورکرافت، گلایدر و راکت آبی برگزار خواهد شد.
رقابت‌ های لیگ گلایدر و راکت آبی هوای فشرده مخصوص دانش آموزان و سرعت پهپادها و گلایدر کنترلی بدون محدودیت سنی خواهد بود.
بر اساس برنامه زمان بندی شده مسابقات گلایدر کنترلی از روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود.
زمان برگزاری مراسم افتتاحیه و آغاز رقابت ‌ها پنجشنبه روز سیزدهم اردیبهشت ماه است که تا روز پانزدهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
نتایج نهایی و معرفی تیم‌ های برتر در مراسم اختتامیه روز ۱۶ اردیبهشت ماه، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام