- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دانشمند ایرانی دانشگاه تورنتو، برنده جایزه بهترین اختراع برای مبتلایان سرطان پستان

پژوهشگر ایرانی دانشگاه تورنتو با ابداع ایمپلنت پلیمری جدید برای جایگزینی بافت برداشت شده پستان در مبتلایان سرطان برنده جایزه بهترین اختراع سال ۲۰۱۸ برای کمک به زنان مبتلا به سرطان پستان شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر سرور شریف پور، برنده جایزه ۵۰ هزاردلاری فاسیت (FACIT) با تاسیس استارتاپی، قصد دارد با تکمیل آزمایش ها و دریافت تاییدیه های لازم، نوآوری خود را که پلیمری با خلل و فرج برای کمک به رشد سلول های پوستی و بازیابی بافت برداشته شده پستان است، تجاری سازی کند.

با استفاده از محصول ابداعی شریف پور زنانی که تحت جراحی سرطان پستان قرار می گیرند نیاز به جراحی مجدد ندارند و جراح می تواند پس از برداشتن بافت پستان با تزریق پلیمر ابداعی در محل جراحی، امکان رشد سلولها در آن ناحیه را فراهم کند.

به گفته این محقق ایرانی با استفاده از این روش هم به بیماران از نظر روانی کمک می شود که اعتماد به نفس خود را سریعتر بازیابند و هم جراحان با توجه به این که می دانند بازیابی بافتهای جدا شده میسر است جسارت بیشتری برای عمیق تر کردن دور غده های سرطانی پستان پیدا می کنند.

این ماده روی حیوانات با موفقیت آزمایش شده و در انتظار کسب مجوزهای لازم برای آزمایش انسانی است.

سرور شریف پور که دانش آموخته دکتری مهندسی زیست پزشکی و بیومواد از دانشگاه تورنتو کاناداست، شرکت تحقیقاتی خود را با مشارکت یک محقق دیگر و با حمایت دانشگاه تورنتو تاسیس کرده است. شریف پور دوره لیسانس را هم در رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو و دوره فوق لیسانس را در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه کوئینز گذرانده است.

انتهای پیام