جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

«مجله شیمی ایران» راه اندازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37033
دوشنبه، ۲۷ فروردین، ۱۳۹۷ | 10:37

«مجله شیمی ایران» راه اندازی شد

انجمن شیمی ایران با تشکیل هیات تحریریه ای شامل ۶۷ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور، «مجله شیمی ایران» را به عنوان نشریه ای علمی – پژوهشی به زبان فارسی منتشر می کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر عباس ترسلی، استاد دانشگاه شهید چمران و سردبیر دوفصلنامه جدیدالتاسیس انجمن شیمی با اعلام این مطلب گفت: انجمن شیمی ایران از حدود ۱۵ سال پیش مبادرت به انتشار مجله وزین بین المللی JICS  کرده است، اما توسعه روز افزون علم شیمی و همچنین روند سریع و رو به رشد تحصیلات تکمیلی در ایران سبب شد که انجمن شیمی در چند سال اخیر مبادرت به انتشار پنج مجله تخصصی شیمی دیگر، در گرایش های شیمی آلی، تجزیه ، معدنی ، شیمی فیزیک و نانو شیمی نیز بکند.

نظر به اینکه همه این مجلات موجود به زبان انگلیسی منتشر می شوند، جای خالی یک نشریه تخصصی شیمی به زبان شیوای فارسی احساس می شد. این موضوع در جلسات هیات مدیره انجمن شیمی ایران بارها مطرح می شد، تا اینکه اخیراً تقاضای جمعی از اعضاء انجمن شیمی ایران مبنی بر انتشار نشریه علمی-پژوهشی تخصصی شیمی به زبان فارسی مورد بحث مجدد قرار گرفت که خوشبختانه انتشار ( نشریه شیمی) به زبان فارسی به تصویب هیات مدیره انجمن رسید. مسلماً پتانسیل انتشار چنین نشریه ای همزمان با دیگر نشریات انجمن در توان علمی شیمیدان های ایران است همچنان که برخی از انجمن های شیمی جهان برای مثال انجمن شیمی آمریکا بیش از ۶۰ مجله تخصصی را منتشر می کند.

وی با بیان این که این نشریه با همکاری و حمایت یک هیات تحریریه مجرب و بسیار قوی متشکل از ۶۷ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های مختلف منتشر خواهد شد، تصریح کرد: انتشار شایسته و مطلوب چنین نشریه ای بدون همت و مشارکت فعال شیمیدان های ایرانی امکان پذیر نخواهد بود؛ بنابر این بدینوسیله در خواست می شود با ارسال مقالات کیفی، پرمایه و گران سنگ خود این مجله علمی تخصصی جدید التاسیس را یاری کنید.

محققان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات خود به تارنمای مجله به نشانی http://iranchem.sinaweb.net/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اختصاص طرح جلد معتبرترین مجله شیمی تجزیه جهان به مقاله محققان ایرانی

عضویت یک شیمیدان ایرانی دیگر در فرهنگستان علوم جهان

بیوشیمیدان ایرانی دانشگاه پرینستون، برنده جایزه «مک آرتور» شد

مقاله شیمیدانان ایرانی، طرح جلد مجله انجمن شیمی سلطنتی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

  1. مرتضی ابراهیم نژاد گفت:

    سلام خدمت دکتر ترسلی و سایر عزیزان
    اینجانب دکتر مرتضی ابراهیم نژاد مدیر دپارتمان شیمی دانشکده فنی ساری غلاقمند هستم جهت رشد علمی دانشجویان و اساتید در آرشیو گروه نشریات معتبر علمی را جهت مطالعه و انگیزش بیشتر تهیه نماییم در صورت امکان نشریات چاپ شده در سال ۹۵ تاکنون را به آدرس ساری دانشکده فنی امام محمد باقر دپارتمان شیمی و نساجی – دکتر ابراهیم نژاد ارسال فرمایید

سرخط خبرها