جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

مبنای ارتفاعی جدید ایران، پایه خدمات نقشه برداری کشور از ابتدای ۹۷

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36815
دوشنبه، ۲۰ فروردین، ۱۳۹۷ | 14:58

مبنای ارتفاعی جدید ایران، پایه خدمات نقشه برداری کشور از ابتدای ۹۷

با توجه به بازنگری مبنای ارتفاعی کشور در راستای استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مکانی و یکسان‌سازی چارچوب ارتفاعی، تمام خدمات نقشه‌برداری و فعالیت‌های مرتبط از ابتدای سال ۱۳۹۷ در مبنای ارتفاعی جدید ایران  (Iranian Height Datum 2014) ارائه خواهد شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، سازمان نقشه برداری به نهادهای ذی ربط تاکید کرده به منظور بهبود عملکرد در پروژه‌های ملی و عمرانی نیز از مبنای ارتفاعی بازنگری شده جدید استفاده شود.

سازمان نقشه‌برداری کشور به عنوان نهاد سیاستگذار در امر تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، بر اساس ماده ۱۱ قانون احکام دائمی توسعه کشور وظیفه هماهنگی فعاليت‌های مرتبط با نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی و حفظ یکپارچگی آن را در سطح کشور بر عهده دارد. بر همین اساس این سازمان با ایجاد شبکه ایستگاه‌های مبنایی تعیین موقعیت سه‌بعدی و ارتفاعی، اقدام به ارائه چارچوب مختصات ملی کرده که طی آن تعیین موقعیت نقاط در سطح کشور با دقت مورد نیاز بر اساس استانداردهای ملی در یک سیستم واحد فراهم می‌آید.

 گزارش و دستورالعمل‌های فنی، ارتباط مبنای ارتفاعی قدیم مورد استفاده (IRHD1998 ) با مبنای ارتفاعی جدیدو روش‌های اجرایی مربوطه طی سه ماه اول سال ۹۷ از طریق وب‌سایت سازمان نقشه‌برداری کشور قابل دستیابی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سابقه رخداد شش زلزله بالای ۶ ریشتر در بخش غربی گسل شمال تهران/عدم تاثیر زلزله دماوند بر گسل شمال تهران

اطلس فرونشست ۲۴ منطقه کشور منتشر شد

زنگ خطر تبعات هولناک کاهش آب دریای خزر/ دریای خزر طی یک دهه معادل ۱۲ دریاچه ارومیه آب از دست داده است/تراز آب خزر، ۱ متر کاهش یافته است

آغاز نقشه برداری هوایی بر فراز شهرهای زلزله زده

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها