- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

فعالیت ۱۱۵ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد/برگزاری نخستین جشنواره نانو دانشگاه آزاد در سال جاری

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد با بیان این که مهمترین سیاست این اداره در سال ۹۷ ساماندهی، ماموریت‌گرا کردن و درآمدزایی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی است از برگزاری جشنواره اختراعات و نوآوری ها و نخستین جشنواره نانو دانشگاه آزاد در سال جاری خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر داود ثمری خاطرنشان کرد: اداره کل توسعه فناوری ارتباط با صنعت دانشگاه در راستای اجرای برنامه های کیفی نسبت به اعتبارسنجی و ارزیابی مراکز تحقیقاتی دانشگاه اقدام کرده و ماموریت گرا کردن ۱۱۵ مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی که رویکرد دانشگاه حل مساله است، گفت: در این راستا باید بتوانیم مسائل و مشکلات کشور را شناسایی و برای آن‌ها در مراکز تحقیقاتی خود راهکار پیدا کرده و فعالیت‌های پژوهشی مربوطه را انجام دهیم.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مهمترین سیاست این اداره کل در سال جاری، ساماندهی، ماموریت گرا کردن و درآمدزایی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی است. این مراکز باید بتوانند پروژه‌های برون‌دانشگاهی را به خوبی راهبری کنند.

ثمری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف توسط دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۷، گفت: یکی از این جشنواره‌ها، جشنواره فرهیختگان است که در هفته پژوهش که اواخر آذرماه است، برگزار خواهد شد. در این جشنواره برگزیدگان حوزه‌های مختلف دانشگاه معرفی شده و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و ارائه قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاهیان این دانشگاه دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره مذکور، ساختن الگوهای موفق برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه است.

ثمری افزود: با برگزاری این قبیل جشنواره‌ها می‌توانیم رشد علمی خود را حفظ کرده و در زمینه تبدیل علم به ثروت نیز موفق‌تر از گذشته حرکت کنیم، البته وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تولید علمی بسیار خوب است و در حال حاضر در کشور رتبه اول را دارد و باید در زمینه تبدیل علم به ثروت نیز بهتر عمل کنیم.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل علم به ثروت، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله برگزاری جشنواره اختراعات و نوآوری‌ها در سال ۱۳۹۷ از جمله این برنامه‌هاست.

وی با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت ثبت پتنت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره اختراعات و نوآوری‌ها در سال جاری به این موضوع نیز کمک خواهد کرد و باعث می‌شود مخترعان بیشتری از جهت ارتقای رتبه جهانی در حوزه اختراعات داشته باشیم.

ثمری با اشاره به برگزاری جشنواره نانو دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته توانسته در حوزه نانو به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند و حائز رتبه‌های خوبی شود، از این رو این جشنواره در ۶ ماهه اول سال در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات بین‌المللی ایران اپن رباتیک در نیمه دوم فروردین ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزاری مسابقات رباتیک آسیا اقیانوسیه در جزیره کیش و برگزاری گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری را از دیگر برنامه‌های حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مراسم هفته پژوهش در سال ۹۷ با قوت بیشتری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: در سال ۹۶ در مراسم هفته پژوهش، فناور برتر از دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد و این دانشگاه به عنوان غرفه برتر معرفی شد. امیدواریم که در سال ۹۷ پژوهشگر برتر نیز از این دانشگاه انتخاب شود.

انتهای پیام