جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

پروفسور سمیعی، برنده مدال «پیروگوف» فرهنگستان علوم روسیه شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36698
جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۳۹۷ | 19:28

پروفسور سمیعی، برنده مدال «پیروگوف» فرهنگستان علوم روسیه شد

فرهنگستان علوم روسیه، امروز جمعه ۱۰ فروردین ماه طی مراسمی مدال طلای نیکولای پیروگوف را به پاس خدمات ارزنده دکتر سمیعی در علوم پزشکی به وی اهدا کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، مدال افتخار نیکولای پیروگوف به پاس خدمات انساندوستانه  پروفسور مجید سمیعی به جراحی مغز و اعصاب و علوم اعصاب در سطح بین الملل در زمینه تحقیق، آموزش، نوآوری و بهبود استانداردهای جراحی اعصاب اعطا شد.

نیکولای پیروگوف (۱۸۸۱-۱۸۱۰) دانشمند برجسته روس، پزشک، معلم، شخصیت ملی و عضو متخصص آکادمی علوم روسیهبود. وی به عنوان بنیانگذار جراحی در جبهه جنگ شناخته شده و یکی از اولین جراحان اروپایی است که از اتر برای بیهوشی استفاده کرد. او اولین جراحی است که در جراحی در میدان جنگ از بیهوشی استفاده کرده و همچنین چند نوع عمل جراحی جدید را اختراع کرده و تکنیک استفاده از کیسه گچ برای درمان استخوان های شکسته را توسعه داده است.

 مدال طلای پیروگوف، بالاترین جایزه بشردوستانه در اتحاد جماهیر شوروی بود و برای زنده نگه داشتن نام و یاد این پزشک نام اور امروزه آکادمی ملی علوم روسیه مدال طلای پیروگوف را به شخصیت های ملی و بین المللی اعطا می کند.

پروفسور سمیعی عضو افتخاری آکادمی ملی علوم روسیه، عضو افتخاری انجمن جراحان مغز و اعصاب روسیه و استاد افتخاری موسسه بوردنکو در مسکومی باشد. این دومین جایزه اعطایی کشور روسیه به پاس خدمات علمی و اجتماعی پروفسور مجید سمیعی است.

در سال ۲۰۱۷ نیز اولین مدال طلای پروفسور کونوولوف به منظور قدردانی از تاثیر مثبت و ویژه ای که پروفسور سمیعی بر رشد و توسعه جراحی مغز و اعصاب در روسیه داشته است، به وی اهدا شد.

استاد سمیعی همچنین نهال سیبی را در باغ مرکز علمی و عملی جراحی مغز و اعصاب بوردنکو کاشت تا نامش در زیراین درخت همواره به یادگار باقی بماند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اهدای عضو پس از مرگ کامل برای نخستین بار در خاورمیانه/دستاورد امیدبخش جراحان ایرانی برای بیماران در انتظار پیوند

توسط محققان ایرانی ابداع شد: روش نوین درمان تومورهای بدخیم مغزی

انجام نخستین جراحی سرطان پستان با فناوری مواد غیرپرتوزا در مشهد

دکتر خدادوست، چشم پزشک و جراح نام آور ایرانی درگذشت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها