سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت: همکاری دانشگاه ها، مسیر دستیابی به فناوری‎های اکتشاف را هموار می‎کند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36460
دوشنبه، ۲۱ اسفند، ۱۳۹۶ | 13:06

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت: همکاری دانشگاه ها، مسیر دستیابی به فناوری‎های اکتشاف را هموار می‎کند

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت ابراز امیدواری کرد با امضای پنج قرارداد پژوهشی در زمینه اکتشاف با دانشگاه های کشور، مسیر بهره‎مندی از فناوری‎های حوزه اکتشاف هموارتر شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، حبیب ‎الله بیطرف که در مراسم امضای پنج قرارداد پژوهشی بین شرکت ملی نفت ایران و پنج دانشگاه کشور سخن می گفت با بیان این که نگاه راهبردی مدیران ارشد وزارت نفت به ویژه وزیر نفت به جایگاه پژوهش و فناوری در صنعت نفت، فرصت مناسبی را فراهم کرده تا در بخش اکتشاف نیز همانند بخش تولید و ازدیاد برداشت از ظرفیت دانشگاه‎های کشور استفاده شود، اظهار داشت: بی‎تردید بخش اکتشاف به عنوان نخستین زنجیره ارزش در صنعت نفت نیازمند بهره‎گیری از فناوری‌های روز دنیاست تا امکان دستیابی به نتایج دقیق‎تر در این حوزه فراهم شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که فعالیت‎های اکتشافی هر روز سخت‎تر و پیچیده‎تر می‎شود، بهره‎مندی از فناوری‎های پیشرفته و استفاده از تجارب بین‎المللی برای درک بهتر مطالعات زمین‎شناسی، ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی، خصوصیات مخزنی و مخاطرات حفاری از اهمیت بیشتری برخوردار است و همه اینها مستلزم دستیابی و استفاده از طیف وسیعی از استادان و کارشناسان و همچنین کاربرد فناوری‎های روز دنیا است.

به گفته بیطرف وزارت نفت امیدوار است در حرکت راهبردی خود در عینیت‌بخشی به ارتباط بین صنعت و دانشگاه و انتقال اطلاعات فنی و تخصصی به دانشگاه‌های طرف قرارداد از توانمندی‎های علمی و پژوهشی آنها بهره‎مند شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: توانمندسازی دانشگاه‌ها در زمینه مدیریت پروژه از جمله انتظارات وزارت نفت از وزارت علوم است که می‌تواند در انجام موفق این قراردادها بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: مسیری که این وزارتخانه در زمینه ارتباط با دانشگاه‌ها در پیش گرفته، مسیری مبارک و مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و خیر و برکت زیادی به همراه خواهد داشت.

قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، صبح دوشنبه، ۲۱ اسفندماهبا حضور وزرای نفت و علوم بین شرکت ملی نفت و روسای دانشگاه‎های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، خوارزمی، صنعتی شاهرود و شهید چمران اهواز امضا شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بانک اطلاعاتی جامع صنعت نفت ایران رونمایی شد

برگزیدگان دومین المپیاد علمی، پژوهشی مهندسی نفت کشور معرفی و تقدیر شدند

طراحی فاز ارزيابي میدان نفتی سپهر با همكاري پژوهشگران صنعت نفت

پژوهشکده ازدیاد برداشت نفت در دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها