پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

وزارت نفت، پنج پروژه کلان اکتشافی را به دانشگاه ها محول کرد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36457
دوشنبه، ۲۱ اسفند، ۱۳۹۶ | 12:53

وزارت نفت، پنج پروژه کلان اکتشافی را به دانشگاه ها محول کرد

پنج قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف میادین نفتی بین وزارت نفت و وزارت علوم امضا شد.

به گزارش دیده بان علم ایران،‌ مراسم واگذاری پنج قرارداد پژوهشی به پنج دانشگاه کشور صبح امروز با حضور مهندس زنگنه وزیر نفت و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل وزارت نفت برگزار شد.

قراردادهای پژوهشی امضا شده که مجموعا بالغ بر ۱٫۵ میلیون یورو است شامل قرارداد «توسعه فناوری‌های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی با تاکید بر مدل‌سازی هیدروکربوری حوضه رسوبی در ناحیه دزفول شمالی» با دانشگاه شهید بهشتی، قرارداد «توسعه فناوری‌ بهبود تصویرسازی زیرسطحی در اکتشافات منابع هیدروکربوری در حوضه رسوبی کوپه داغ» با دانشگاه فردوسی مشهد، قرارداد «توسعه فناوری‌های سنگ‌های کربناته شکاف‌دار در ناحیه دشت آبادان» با دانشگاه خوارزمی، قرارداد «کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربوری و فناوری‌های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‌های اکتشافی» با دانشگاه صنعتی شاهرود و قرارداد «توسعه فناوری‌های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی با تاکید بر ژئوشیمی سطحی و زیرسطحی در ناحیه دشت آبان» با دانشگاه شهید چمران اهواز است.

مبلغ هر کدام از این قراردادها در فاز اول ۳۰۰ هزار یورو در نظر گرفته شده است. این قراردادها به مدت ۱۰ سال منعقد شده است و دانشگاه‌ها باید در این مدت نتایج مطالعات خود را در حوزه اکتشاف میادین نفتی به شرکت نفت اعلام کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

شیمیدان ایرانی برنده جایزه بین المللی یونسکو شد

عضویت یک شیمیدان ایرانی دیگر در فرهنگستان علوم جهان

۱۰ مرکز نوآوری، فردا در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح می‌شوند

عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی درگذشت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها