پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

وزیر بهداشت در جمع ۶۲۰ دانشمند برتر علوم پزشکی کشور: دکتر ملک زاده بدون تردید برترین دانشمند اعتمادآفرین جمع حاضر است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36286
چهارشنبه، ۱۶ اسفند، ۱۳۹۶ | 16:05

وزیر بهداشت در جمع ۶۲۰ دانشمند برتر علوم پزشکی کشور: دکتر ملک زاده بدون تردید برترین دانشمند اعتمادآفرین جمع حاضر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع ۶۲۰ دانشمند برتر علوم پزشکی ایران گفت: دکتر ملک زاده بدون تردید برترین دانشمند اعتمادآفرین این جمع است که امروز در راس معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار گرفته است و من از این موضوع بسیار خوشحالم.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، روز چهارشنبه در سومین همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور بیش از ۶۰۰ دانشمند برتر کشور که دارای اچ ایندکس بالای ۱۵ هستند افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه تحقیقات پزشکی در دوره مسوولیت دکتر ملک زاده در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت انجام شده و من از حضور ایشان در این بخش بسیار خوشحالم.

وی گفت: دکتر ملک زاده توانست مجموعه محققان را در این دوره از مسوولیت در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بخوبی رهبری کرده و از همه مهمتر آن که با همراهی دکتر آخوندزاده ، قائم مقام خود تلاشهای بسیاری برای حفظ نیروی انسانی علاقه مند به تحقیقات پزشکی در کشور انجام دادند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز مسیر بسیار خوبی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت پیش روست و خوب است که این مسیر ادامه پیدا کند چرا که ما توانسته ایم امروز چرخه تولید محقق را در این دوره از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت راه اندازی کنیم. با تلاش دکتر ملک زاده و دکتر آخوندزاده، گرنتهای مختلف و میدان تمرینی برای محققان و دانشمندان جدید الورود  ایجاد شده است.

دکتر هاشمی تاکید کرد: نباید دانشگاه ها را به سمتی برد که دغدغه صرفا تولید مقاله داشته باشند و این گونه نباشد که هر که در دانشگاه عضو هیات علمی شد حتما به عنوان استاد از دانشگاه خارج شود.

وی با اشاره به تلاش دکتر ملک زاده برای راه اندازی مطالعات کوهورت در استانهای کشور گفت: بر خلاف ادعاهایی که درباره هزینه کوهورتها می شود باید بگویم، کوهورتها را دانشگاه های علوم پزشکی ایران انجام می دهند و  مطالعات کوهورت از طریق دانشگاه ها به استانهای محروم رفتند که این کار بسیار بزرگی است. چرا که دانشگاه باید در میدان عمل تحقیق کند و اگر این نشاط را از دانشگاه بگیرید ، دانشگا ه دیگر دانشگاه نیست.

 

وزیرر بهداشت گفت:  دکتر ملک زاده بسیار تلاش کرده است که نشاط تحقیق در دانشگاه ها حفظ شود . هر که در مرکز تحقیقاتی یا پژوهشکده اش مشغول تربیت محقق است می داند که شیرینی و سختی کار را باید با هم ببیند و بسیار مهم است که علاقه مندان داخل کشور را وارد حوزه پژوهش کنیم. همچنین هر محققی در حوزه خود بهترین دانشمندان و محققان را می شناسد و باید به فکر همکاریهای بین المللی باشد.

دکتر هاشمی، همچنین لزوم توجه مسوولان اجرایی به تحقق بودجه تحقیقات را یادآور شد و گفت: ما باید در عمل ببینیم که چه قدر به علم و عالم احترام می گذاریم و چه قدر بودجه به تحقیق و پژوهش می دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به سخنان امیردریادار سیاری که امروز در این همایش حضور یافته و سخنان خود را در محور امنیت ارائه کرده بود گفت: بسیار خوشحالم که می بینم یک نظامی، چنین تعریف جامعی از امنیت دارد و  امنیت نظامی در سخنان ایشان آخرین مولفه امنیت بود و قبل از همه مولفه ها، امنیت اجتماعی مطرح شد.

دکتر هاشمی خطاب به دانشمندان برتر علوم پزشکی ایران گفت: بسیاری از شما که در دوران دفاع مقدس هم ایثارگری کردید امروز در عرصه علم و دانش به ایثار و تلاش مشغولید. من به عنوان یکی از ۶۲۰ فردی که در این جمع حضور دارم باید بگویم که به ملت ایران ظلمهای بسیاری از خارج کشور تحمیل شد و البته بخشی از ظلمها هم داخلی بود.

وی اظهار امیدواری کرد  روزی فرا برسد که ما بتوانیم به مدد همین دانشمندان و تحقق کامل بودجه تحقیقات شاهد پیشرفت و آبادانی بیشتر کشور باشیم و فارغ از همه کمبودها و کم توجهی ها، با تلاش خود موفقیتهای بیشتر را به دست آوریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها