- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزیدگان فیراکاپ آزاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی شدند

برگزیدگان هفتمین دوره مسابقات رباتیک دانشگاه امیرکبیر (فیراکاپ آزاد ۲۰۱۸) معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش دیده بان علم ایران در مراسم اختتامیه مسابقات بعد از پنج روز رقابت فشرده تیم هابا حضور سردار وحید حقانیان، دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پروفسور جکی بالتز، رئیس فدراسیون جهانی رباتیک (فیرا) معرفی شده و جوایز خود را دریافت کردند.


دکتر سروش صادق نژاد رئیس کمیته ملی رباتیک فیرا با بیان اینکه این مسابقات از ۱۱ اسفند در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد، افزود: این دوره در ۱۵ لیگ و با حضور ۱۶۱ تیم برگزار شد.


وی ادامه داد: تیم های حاضر در مسابقات از کشورهای ایران، کانادا، آلمان، تایوان، کره جنوبی، مکزیک و افغانستان بودند.


صادق نژاد با اشاره به جزئیات این دوره از رقابت ها اظهار کرد: ۲ روز اول مسابقات آماده سازی تیم ها اختصاص یافت و تیم های شرکت کننده در دوره های مقدماتی نیمه نهایی و نهایی با یک دیگر رقابت کردند‌.


وی خاطرنشان کرد: در بخش دانش آموزی ۲۶ مقام اصلی در لیگ های مختلف و ۹ مقام در رقابت های فنی معرفی می شوند.


رییس کمیته ملی فیرا با اشاره به برگزیدگان بخش دانشجویی گفت: در این بخش ۱۴ مقام اول تا سوم لیگ‌های مختلف معرفی می شوند؛ ضمن اینکه از برترین های رقابت فنی این مسابقات تقدیر می شود.


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز در این مراسم با اشاره به تلاش های دیرینه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه دانش رباتیک اظهار کرد: خوشبختانه این رویداد در سطوح ملی و بین المللی برگزار می شود و روابط بین المللی خوبی را ایجاد کرده است.

دکتر مجتبی صدیقی افزود: رباتیک فصل مشترک مکانیک، برق و رایانه است و جنبه های علمی آن در دانشگاه های دولتی و غیردولتی توسعه یافته است.


وی برگزاری چنین رویدادهایی را موجب نشاط میان دانش اموزان دانست و ادامه داد: دانشجویان و دانش‌اموزان باید از اتاق های تاریک کلاس به محیط واقعی علمی وارد شوند.

صدیقی با انتقاد از اینکه دانشجویان بعد از دانش آموختگی با محیط کسب و کار آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین اقداماتی موجب کارافرینی و آشنایی آنها با بازار کسب و کار می شود.

معرفی برگزیده ها
در بخش دانش آموزی لیگ ربات های ماموریت غیرممکن (اول) به ترتیب تیم های ATA primary از موسسه اندیشه مهر علامه طباطبایی، رایمند ربات، علامه حلی ملارد پرایمری سی رتبه های اول تا سوم و تیم‌ ایران قهرمان ( تیم مستقل) در رقابتی فنی برگزیده شد.

همچنین در لیگ ماموریت غیرممکن (دوم) تیم های رایمند ربات سکندری، Robo war B3 از مدرسه رباتیک امیرکبیر و تسلا از مدرسه رباتیک امیرکبیر اول تا سوم شده و تیم‌ دوم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی و Besat Genous Secondary از آکادمی بیسات رتبه فنی را کسب کردند.

افزون بر این در لیگ خلاقیت در رباتیک تیم های پازل از مجتمع آموزشی سوده، تیم قهرمانان جوان از مدرسه رباتیک امیرکبیر، ICR از رایمند ربات اول تا سوم شدند و این لیگ برنده رقابت فنی نداشت‌.

تیم های دبیرستان سما ۱ و Kh transporter 1 دبیرستان خضرا رتبه اول و دوم در لیگ ربات های ترابری هوشمند را به دست آوردند و دبیرستان قلم برنده رقابت فنی این تیم شد.

در لیگ ربات های امداد و مدیریت بحران شهری تیم های دانش A دانش B از دبیرستان دوره اول دانش قلهک و تیم آریانا نصر از آموزشگاه فنی و حرفه ای آریانا مصر البرز اول تا سوم شدند و تیم خاتم و سلام دیباجی از دبیرستان دوره اول خاتم و دبیرستان دوره دوم‌ سلام دیباجی در رقابت فنی برنده شدند.

لیگ‌ ربات های المپیک چرخدار نیز سه تیم سلام دیباجی، سلام صدر از دبیرستان دوره اول سلام صدر و دانش B از دبیرستان دوره اول دانش قلهک را به عنوان برنده شناخت و این لیگ برنده رقابت فنی نداشت.

در لیگ جنگنده هوشمند تیم صدرا ربات ۱ از آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا، تیم جی ۲ ار اف ۱/ G2 Rf1 از مدرسه متوسطه دوره دوم گلبانگ‌ و تیم وی سی سی/vcc از دبیرستان رضا واثقی اول تا سوم شدند.

در لیگ ربات های انسان نما تیم توین از دبیرستان مهرنامی نوین، تیم های ام اس آر /MSR از پیش ربات و اپیتموس/ Optimus از پیش ربات رتبه های اول تا سوم را به دست آورده و تیم های روبومن/Roboman از مدرسه رباتیک امیرکبیر ایگل/ Eagle، کینگز/ kings و آوا از پیش ربات برنده رقابت فنی شدند.

در لیگ‌ربات های نمایشی (دانش آموزی) تیم A@A از دبیرستان شهیدمهدوی کرمان، تیم آریانا ربات ۳ از آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد آریانا ربات و ندای زهرا از مجتمع فرهنگی آموزشی ندای زهرا رتبه های اول تا سوم شناخته شدند.

در بخش دانشجویی نیز در لیگ المپیک ربات های انسان نما (کودک) تیم های snobots از دانشگاه مینه سوتا، Autman از دانشگاه امیرکبیر و تیم Taurabots از دانشگاه فدرال سانتا ماریا اول تا سوم شدند. همچنین در لیگ المپیک ربات های انسان نما (نوجوان) تیم های اسنو

باتس، آت من و  zstt از دانشگاه ملی تایوان اول تا سوم معرفی شدند.

لیگ ربات های پرنده نیز تیم های سما از دانشگاه آزاد جنت آباد، ثامن ( تیم مستقل) و هومای از شرکت فناوری و مهندسی فرتای همای را به عنوان تیم های برتر شناخت.

در لیگ چالش ربات های چرخدار که رتبه اول نداشت تیم های ARC و Autbot از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دوم و سوم شده و Trtlebot 3 مقام فنی را به دست آورد‌.

همچنین در لیگ ربات های نمایشی تیم اتوپیا از دانشگاه علم و صنعت ایران، آت من از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تیم spherical robot (تیم مستقل) اول تا سوم شدند و هیچ تیمی برنده رقابت فنی شناخته نشد.

انتهای پیام