- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از پروژه‌های سلول‌های بنیادی

در راستای همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از پروژه‌های تحقیقاتی سلول‌های بنیادی حمایت می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، عزت‌الله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اعلام این مطلب گفت: همکاری با این ستاد می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و تحقق اهداف بیشتر در زمینه تحقیق، فناوری، تولید و کسب و کار شود.


وی گفت: اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در سه محور شامل کمک به تقویت و توسعه زیرساخت‌های علم و فناوری، کمک به توسعه تحقیقات و رشد علم و فناوری در کشور و  کمک به توسعه مرزهای فعلی دانش است تا بر این مبنا بتوانیم همسو با دنیا فراتر از مرزهای کنونی قدم برداریم.


رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور
از پوشش کشوری صندوق با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت پذیرفته خبر داد و گفت: شرایطی مهیا شده است تا همه صاحبان ظرفیت در کشور بتوانند نقشی در توسعه علم و فناوری داشته باشند و تحت پوشش حمایتی قرار گیرند.


ضرغام با اشاره به این که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور عضوی از خانواده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است گفت: اهداف و برنامه‌ها به سمتی پیش می‌رود تا در امر پژوهش، فناوری و نوآوری بخشی از حرکت‌ها باشیم و در این راستا می‌بایست همکاری بیشتری با ستادها صورت پذیرد و به تجاری سازی سرعت بخشیم.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور‌‌، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی را یکی از پیشگامان این عرصه برشمرد و از همکاری بیش از پیش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خبر داد.


وی ضمن اشاره به برگزاری نشست ها و جلسات متعدد با این ستاد گفت: با توجه به حمایت پروژه های تحقیقاتی در گذشته از طریق ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی ، ما سیاست ها و تصمیمات متخذه در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی را محترم می‌شماریم.


ضرغام نخستین برنامه مشترک با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی را حمایت از ۱۶ پروژه تحقیقاتی عنوان کرد و با اعلام آمادگی برای عقد قرارداد با مجریان این راه خبر گفت: انتخاب ناظر جهت نظارت بر اجرای پروژه نیز بر عهده ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی است.


وی حمایت از طرح‌های بعدی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی را نیز از نتایج نشست های مشترک برشمرد و افزود: این طرح ها با لحاظ کردن عنوان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ارسال و پروسه بررسی آغاز می‌شود، داوری و تصمیم‌گیری‌هایی که در این خصوص اتخاذ می‌شود نیز با حضور نمایندگان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی صورت خواهد پذیرفت.


رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور‌‌، خاطر نشان کرد: با این رویکرد این امکان برای ستادها فراهم می‌شود تا بتوانند در کنار کارهای تحقیقاتی بیشتر بر روی بخش فناوری متمرکز شوند و این اولین تجربه ای است که ما با ستادها آغاز کرده ایم.

انتهای پیام