پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

نرخ سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به ۱۱ درصد کاهش یافت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3580
شنبه، ۲۶ تیر، ۱۳۹۵ | 13:33

نرخ سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به ۱۱ درصد کاهش یافت

با توجه به مصوبه اخیر بانکهای کشور و شورای پول و اعتبار در مورد کاهش نرخ سود تسهیلات و با در نظر گرفتن مواد آیین ­نامه اجرایی، صندوق نوآوری و شکوفایی نرخ سود تسهیلات را بر طبق مصوبه هیأت عامل کاهش داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران طبق مصوبه یادشده در کلیه قراردادهای قبلی صندوق، در صورت خوش حسابی در بازپرداخت، موفقیت در اجرای طرح و رعایت شرایط  ضمن قرارداد، متقاضیان در انتهای دوره بازپرداخت می توانند درخواست اعمال کاهش نرخ کنند که به این ترتیب کلیه طرح­های قبلی با رعایت شرایط یادشده امکان استفاده از نرخ ۱۱درصد را خواهند داشت.

کاهش نرخ سود تسهیلات مناطق محروم ۲درصد پایین­ تر از نرخ معمول از سوی هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب شده است.

به این ترتیب کاهش نرخ سود قرارداد تسهیلات شرکت­های حائز شرایط در مناطق یاد شده تا ۹درصد قابل انجام است. تصمیم یادشده در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در این مناطق و با مصوبه هیات امنا اتخاذ شده است.

 تصمیم های یاد شده در راستای دستیابی به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تقویت تولید و به ویژه تقویت شرکت­های دانش ­بنیان و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی اتخاذ و اجرایی شده است.

همچنین بر اساس مصوبه هیات امنا سقف تسهیلات بلند مدت از ۲۰ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان، سقف تسهیلات سرمایه در گردش از ۲میلیارد تومان به ۵ میلیارد تومان و سقف صدور ضمانتنامه از ۱ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان رسید.

 بر اساس مصوبه هیات امنا به عنوان یک خدمت جدید و به منظور ارائه خدمات به شرکت های شتاب دهنده سقف تسهیلاتی ۵ میلیارد تومانی مصوب شده است.

شرکت های شتاب دهنده در نظام تجاری سازی و حمایت از توسعه فناوری در شرکت های دانش بنیان، وظیفه حمایت از شرکتهای نوپا و تقویت آنها و تکمیل زنجیره ایده تا بازار را بر عهده دارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها به کمک رسانه‌ها می‌آیند/نمایش دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه رسانه و روابط عمومی در آستانه روز خبرنگار

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها