پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

مراسم نکوداشت دكتر یادآور نیکروش، استاد مهندسی برق برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35778
شنبه، ۵ اسفند، ۱۳۹۶ | 09:25

مراسم نکوداشت دكتر یادآور نیکروش، استاد مهندسی برق برگزار می شود

دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یکشنبه، ششم اسفندماه طی مراسمی از یک عمر تلاش و خدمات علمی دکتر کمال الدین یادآور نیکروش، استاد بازنشسته دانشکده مهندسی برق دانشگاه تجلیل می کند.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر نیکروش که از سال ۱۳۵۲ در دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) به تدریس و تحقیق اشتغال داشته است علاوه بر فعالیتهای علمی در سمت های اجرایی از قبیل استانداری کهکیلویه و بویر احمد (از خرداد تا آبان ۵۸)، شهرداری تهران (از آبان ۵۹ تا خرداد ۱۳۶۰)، وزارت کشور در دوران کفالت نخست وزیری از سوی آیت الله مهدوی کنی و سه ماه نخست دولت مهندس میرحسین موسوی و نمایندگی تهران در دومین دوره مجلس شورای اسلامی نیز ایفای مسوولیت کرده است.

دكتر سید کمال الدین نیک روش که متولد ۱۳۲۳ در شهر تهران است پس از اتمام تحصیلات دبیرستان، وارد دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) شده و تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی رشته مهندسی برق در سال ۱۳۴۶ به پایان برده است.

وی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری خود را نیز در همین رشته به ترتیب در ۱۹۷۰ در دانشگاه ایالتی میسوری در رولا و در ۱۹۷۲ در دانشگاه ایالتی میسوری در کلمبیا به پایان رسانده و در سال  ۱۹۷۲ درجه دکترای مهندسی برق از دانشگاه میسوری پشت سرگذاشته و از سال  ۱۳۵۲ پس از مراجعت به ایران به هیات علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر ملحق شده است.

ریاست دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بهمن ۱۳۵۵ تا فروردین ۱۳۵۶، معاونت دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بهمن ۱۳۵۷ تا خردادماه ۱۳۵۸ و ریاست دانشگاه از فروردین تا آبان ۱۳۵۹، عضویت در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در بدو تاسیس، عضویت در هیات ممیزی مرکزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاههای صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه‌نصیر، صنعت نفت، دانشگاه پیام نور و سازمان انرژی اتمی و عضویت در کمیسیون های تخصصی هیات امنا و هیات امنای دانشگاه های امیرکبیر، خواجه نصیر و صنعت آب و برق از جمله سوابق و مسوولیت های علمی استاد نیکروش بوده است.

در کارنامه پربار علمی این استاد مهندسی برق، انتشار هفت کتاب دانشگاهی و تالیف بیش از ۲۰۰ مقاله علمی در مجلات و کنفرانس های معتبر علمی داخلی و خارجی و سرپرستی صدها طرح پژوهشی و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری به چشم می خورد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها