پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

چاپ روش نوین محققان ایرانی برای درمان بیماری مثانه زنان در مجله معتبر آمریکا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3573
شنبه، ۲۶ تیر، ۱۳۹۵ | 13:13

چاپ روش نوین محققان ایرانی برای درمان بیماری مثانه زنان در مجله معتبر آمریکا

اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موفق به اجرای روش نوین کم تهاجمی درمان فیستول‌های مثانه (بیماری اورولوژی زنان)  در بیمارستان امام رضا (ع) شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران،، این روش نوین درمانی، با همکاری دکتر ملیحه کشوری، دانشیار گروه اورولوژی و دکتر داریوش حمیدی علمداری استادیار گروه بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان امام رضا(ع) با موفقیت انجام شده است.

تا کنون ۲۰ بیمار با استفاده از این روش درمانی تحت درمان قرار گرفته اند و نتایج این روش که برای نخستین بار انجام شده در قالب مقاله در مجله معتبر « اورولوژی آمریکا» به چاپ رسیده است .

چاپ این مقاله در این نشریه موجب شد که یک بانوی پزشک آلمانی که از این بیماری رنج می برد برای درمان به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مراجعه کند.

دکتر «روت کارولین پفیستر» تحقیق بسیاری جهت انجام این عمل در کشورهای مطرح جهان به لحاظ پزشکی، انجام داده است و در نهایت بخش اورولوژی بیمارستان امام رضا (ع) و تحقیق موفقیت آمیز دکتر کشوری و دکتر حمیدی؛ تنها پاسخی است که وی از جهان علم پزشکی، برای مشکل خود پیدا کرده است.

دکتر ملیحه کشوری، فوق تخصص اورولوژی زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره روش ابداعی به کار گرفته شده برای درمان فیستول های مثانه اظهار داشت: در این عمل با استفاده از خون بیمار، پلاکتها و فیبرین گلو استخراج شده از خون در داخل فیستول مثانه بیمار تزریق می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در شیوه های متداول، عمل به صورت جراحی باز و به مدت سه ساعت و نیم انجام می شود و بیمار پس از عمل باید دو هفته دوران نقاهت را با درد و خونریزی طی کند خاطر نشان کرد: در این روش نوین درمانی، عمل به مدت ۱۵ دقیقه انجام می شود و بیماران مشکلات پس از عمل جراحی باز را ندارند.

کشوری در خصوص نوع بیماری نیز گفت: این بیماری از بیماری های اورولوژی زنان است. به این شکل که فیستول هایی در مسیر سیستم ادراری به سیستم ژنیتال بیمار ایجاد می شود که خود را به صورت ریزش مداوم ادرار در فرد نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: این عارضه برای بیمار بسیار نگران کننده است و موجب کاهش کیفیت زندگی می شود.

حمیدی عضو هیات علمی گروه بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این باره گفت: در این روش با گرفتن ۶۰ سی سی خون از بیمار ، پلاکتها وفیبرین گلو  استخراج شده از خون در داخل فیستول مثانه بیمار تزریق می‌شود.

وی گفت: در این تزریق فرآورده خونی از خون خود بیمار استفاده می شود و هیچ فرآورده خارجی در این میان وجود ندارد و هیچ عارضه ای برای بیمار نداشته که این خود نیز در ایجاد آرامش بیمار بسیار مهم است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افزایش ۷۴ درصدی خطر سکته مغزی «مادران مجرد» نسبت به سایر زنان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها