جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

جشنواره بين المللي خوارزمي پنجم اسفند برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35639
یکشنبه، ۲۹ بهمن، ۱۳۹۶ | 10:35

جشنواره بين المللي خوارزمي پنجم اسفند برگزار می شود

در سي و يكمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي، محققانی از ۴۹ كشور طرح‌هاي خود را به رقابت گذاشتند.

به گزارش دیده بان علم ایران در اين دوره ده‌ها طرح از ۴۹ كشور خارجي به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه نمادي از اثربخشي در گسترش تعاملات علمي با دانشمندان صاحب نام دنيا است.

طرح‌هاي ارسالي از كشورهايي از ۵ قاره دنيا همچون آمريكا، انگليس، ايتاليا، آلمان، فرانسه، كانادا، مصر، هند، عراق، مراكش، عمان، ليتواني، پاكستان، تايوان، استراليا طرح‌هاي خود را براي ارزيابي و حضور در سي‌و‌ يكمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي ارسال كردند.

هم‌زمان با اعلام فراخوان پذیرش طرح­ها در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی كه فروردین ۱۳۹۶ از طريق وبگاه جشنواره و ساير مسيرهاي اطلاع‌رساني الكترونيكي و پستی در داخل كشور انجام شد به ۴ زبان انگليسي، آلماني، فرانسوي و اسپانيايي نيز به مرزهاي خارج از كشور نيز ارسال شد.
در اين دوره ۵۱۰ طرح دريافت شد كه در ۱۸ گروه تخصصي برق و كامپيوتر، مكانيك، فناوري‌هاي شيميايي، كشاورزي و منابع طبيعي، عمران، محيط زيست، هنر، معماري و شهرسازي، زيست فناوري و علوم پايه پزشكي، علوم پايه، فناوري نانو، هوافضا، مواد، متالورژي و انرژي‌هاي نو، مهندسي نرم‌افزار و فناوري اطلاعات، صنايع و مديريت فناوري، علوم پزشكي (شركت­كنندگان خارجي)، مكاترونيك و موفق در تولید ملی مورد ارزيابي قرار گرفت.

اسامي برگزيدگان در مراسمي که با حضور ريیس جمهور و وزير علوم، تحقيقات و فناوري و ساير مقامات عالي رتبه كشور ۵ اسفند برگزار مي‌شود اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها