جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

فناوری زیستی بیشترین دریافت‌کننده وام از صندوق نوآوری و شکوفایی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3560
شنبه، ۲۶ تیر، ۱۳۹۵ | 10:13

فناوری زیستی بیشترین دریافت‌کننده وام از صندوق نوآوری و شکوفایی

بر اساس آخرین آمار ۲ هزار و ۴۶۶ شرکت دانش‌بنیان تایید شده اند که حوزه فناوری زیستی بیشترین مبلغ وام را از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به خود اختصاص داده است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران شرکت های دانش بنیان همواره رو به رشد هستند به طوریکه در طی دو سال اخیر، تعداد شرکتها به بیش از ۲ هزار رسیده اند و هم اکنون هم در قالب فعالیت های دانش بنیانی در حال فعالیت هسند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۴۶۶ شرکت دانش بنیان مورد تایید صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته اند. از این تعداد، ۶۰ درصد مربوط به شرکت های دانش بنیان نوپا، ۳۴ درصد شرکت های تولیدی و ۸ درصد شرکت های صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان می شود.

به عبارتی هزار و ۴۹۰ شرکت نوپا، ۱۸۸ شرکت صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان و ۷۸۸ شرکت تولیدی در حال فعالیت هستند. بر طبق آمار نهایی، ۱۸۹ طرح در حوزه الکترونیک و کنترل، بیشترین وام را از نظر تعداد طرح ها به خود اختصاص داده است.

بر اساس آخرین آمارها، تعداد طرح های مصوب در صندوق نوآوری و شکوفایی برابر با هزار و ۱۱۴ بوده که ۶۷۴ میلیارد تومان، مبلغ مصوب برای این طرح ها است.

به طور کلی می توان گفت که طرح ها در حوزه اپتیک و فتونیک ۸۲ میلیارد ریال، الکترونیک و کنترل ۸۴۴، انرژی های نو ۴۲، تجهیزات پیشرفته ۶۸۱، داروهای پیشرفته و مهندسی پزشکی ۴۸۰، فناوری اطلاعات و نرم افزار کامپیوتر ۹۳۲، فناوری زیستی ۱۷۱۰، فناوری نانو، ۱۱۹، محصولات پیشرفته و سایر بخش ها ۱۳۷۲، مواد پیشرفته ۳۱۳، هوافضا ۱۵۶ میلیارد ریال وام به خود اختصاص داده اند.

می‌توان گفت که جمعا ۶۷۴۲ میلیارد ریال از سوی صندوق نوآوری وشکوفایی وام گرفته شده است و از لحاظ بیشترین مبلغ وام، حوزه فناوری زیستی بوده که تا کنون مبلغ ۱۷۱ میلیاردتومان را دریافت کرده است.

همچنین ۱۶۰ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزاری کامپیوتری، ۱۸۹ شرکت در حوزه الکترونیک و کنترل، ۱۴۴شرکت در حوزه تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاه از صندوق وام دریافت کرده اند. ۱۶۰ شرکت در حوزه محصولات پیشرفته و سایر بخش ها، ۸۱ شرکت فعال در حوزه داروهای پیشرفته و مهندسی پزشکی۶۳ شرکت در حوزه مواد پیشرفته، ۴۱ شرکت در حوزه هوافضا، ۳۳ شرکت در حوزه فناوری نانو ۲۵ شرکت در حوزه اپتیک و فتونیک و ۲۱ شرکت در حوزه انرژی های نو موفق به اخذ وام از صندوق نوآوری و شکوفایی شده اند.

آمارها نشان می دهد تعداد شرکت های حوزه الکترونیک و کنترل از سایر حوزه بیشتر است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«مرکز ملی پیشران طراحی تراشه» راه‌اندازی می‌شود

موفقیت محقق ایرانی در تولید بانداژ ضدعفونت با عصاره حنا و نانوالیاف

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها