- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

از ۱۴ بهمن آغاز می شود: رقابت برترین های برنامه نویسی ایران در «نبرد هوش مصنوعی شریف»

آخرین مهلت ثبت نام در معتبرترین مسابقه ملی بین دانشگاهی کشور ۲۸ بهمن ماه اعلام شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دهمین دوره‌‌ مسابقه‌ نبرد هوش مصنوعی شریف « Sharif AI Challenge2018 »، پس از ۹ دوره برگزاری متوالی و موفق توسط انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر(SSC) امسال نیز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

محوریت مسابقه رقابت تیم‌های شرکت‌کننده با هم در یک بازی طراحی شده توسط تیم فنی با استفاده از برنامه‌نویسی توسط یکی از سه زبان مسابقه یعنی جاوا، پایتون و سی‌پلاس‌پلاس است.

مسابقه «نبرد هوش مصنوعی شریف» با هدف سنجش توانایی شرکت‌کنندگان در زمینه برنامه‌نویسی و نگاهی به توانایی تیم‌ها در پیاده‌سازی و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه و رقابت در سطح ملی، نیازی به داشتن دانش پیشرفته‌ای در زمینه هوش مصنوعی ندارند، اما توانایی استفاده و پیاده‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، امکان کسب امتیاز بیشتر و احتمال موفقیت تیم را افزایش می‌دهد.

این مسابقه یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی بین دانشگاهی در سطح کشور است که به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ این مسابقه به صورت تیمی در دو مرحله‌‌ی غیرحضوری و حضوری برگزار می‌شود. تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله‌ی غیر حضوری می‌توانند تعداد ۱ تا ۳ نفر عضو داشته باشند. در این مرحله تیم‌های شرکت‌کننده در بازی طراحی شده توسط تیم فنی مسابقه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

۴۸ تیم برتر این مرحله به مرحله‌ حضوری صعود خواهند کرد و در صورتی که تعداد اعضای هرکدام از این تیم‌ها کمتر از سه نفر باشد، جهت شرکت در مرحله‌ حضوری تعداد اعضای خود را تکمیل و به سه نفر می‌رسانند. تیم‌های راه‌یافته به مرحله‌ی حضوری در رقابتی جذاب و پرهیجان که در دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

زمان ثبت‌نام برای این رقابت از ۱۰ تا ۲۸ بهمن و مرحله غیرحضوری این مسابقه از تاریخ ۱۴ بهمن آغاز شده و تا دوم اسفندماه ادامه خواهد داشت. مرحله حضوری نیز در تاریخ ۱۶ و ۱۷ اسفندماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد‌ شد.

انتهای پیام