جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

برگزاری نخستین المپیک زمستانی ربات های جهان در تهران/ پلی تکنیک، میزبان المپیک ربات های انسان نما

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35204
شنبه، ۱۴ بهمن، ۱۳۹۶ | 17:41

برگزاری نخستین المپیک زمستانی ربات های جهان در تهران/ پلی تکنیک، میزبان المپیک ربات های انسان نما

دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران با همکاری فدارسیون جهانی رباتیک فیرا، میزبان بزرگترین رویداد ورزشی ربات ها در خاورميانه است.

به گزارش دیده بان علم ایران، در این رویداد علمی که در روزهای ۱۱ تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود، ربات ها در رشته های مختلف ورزشی در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی رقابت می کنند.

لیگ المپیک ربات های انسان نما به عنوان یکی از لیگ های مطرح این رقابت ها به دنبال به چالش کشیدن این علم در ورزش های مختلف است. ورزش هایی از جمله دوومیدانی در ماده های دو سرعت و ماراتن، بسکتبال، فوتبال، تیراندازی با کمان، وزنه برداری و … . همچنين كميته ي برگزاري اين مسابقات افتخار دارد تا براي اولين بار در جهان، ربات ها را به سمت و سوي المپيك زمستاني ربات ها و حل چالش اسكي دعوت كرده و در كنار آن ميزبان رقابت انسان ها با ربات ها در زمينه تيراندازي با كمان باشد.

همچنين امسال ربات ها در چالش دوي صحرا نوردي ابتدا تا انتهاي دانشگاه صنعتی اميركبير را طي خواهند کرد. از سوي ديگر توجه به دو بخش دانش آموزی و دانشجویی در این لیگ باعث شده است تا این لیگ به عنوان یکی از رویدادهای مهم و جذاب حوزه رباتیک و هوش مصنوعی قلمداد شود.
در بخش دانش آموزی برای اولین بار نگاه به مقوله خلاقیت، نوآوری و فناوری در کودکان و نوجوانان باعث گردید تا لیگ خلاقیت در رباتیک با رویکرد موضوعات اساسی کشور مورد توجه قرار گیرد تا با این کار بتوان علاوه به ارائه مسائل ترویجی در این موضوع بتوان دانش آموزان خلاق را در جهت ارائه راهکارهای برون رفت از بحران های موجود در کشور سوق داد.

امسال با توجه به معضل کم آبی در کشور و بحران آب، این لیگ تمرکز اصلی خود را بر این موضوع نهاده است و امیدوار است تا این لیگ بتواند روحیه خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در این حوزه را پرورش داده و آینده را در این موضوع برای آنان ترسیم کند.


در بخشی دیگر، توجه به مهارتهای فردی و دانش ورزی دانش آموزان در سنین رشد و نیاز به آموزش صحیح با رویکرد کارآفرینی در جامعه، لیگ ماموریت غیرممکن را نتیجه داده است. امید می رود در این لیگ که کاملا به مهارتهای آموخته دانش آموزان در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی و روحیه خلاقیت و نوآوری آنان توجه دارد، با طرح مساله ای مشخص در روز مسابقه، مهارتهای گروهی فنی و ایده پردازی تیمهای شرکت کننده محک زده شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید ارزان الکتروکاتالیست بر پایه چارچوب‌های فلزی-آلی با طول عمر بالا

دستاورد محققان ایرانی در ترمیم استخوان‌ با هیدروژل نانویی تولیدی از پیله کرم ابریشم

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

  1. محمد گفت:

    سلام.
    اگه امکانش باشه میخاستم برای مشورت
    و یا همکاری باهاتون تماس بگیرم.
    در زمینه ی بینایی ماشین کار میکنم.

سرخط خبرها