جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم منصوب شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35126
سه شنبه، ۱۰ بهمن، ۱۳۹۶ | 16:41

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم منصوب شد

وزیر علوم، دکتر حسین سیمایی صراف، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی را به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس خود منصوب کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر غلامی، وزیر علوم همچنین در نامه ای ضمن موافقت با استعفای دکتر محمد روشن، معاون سابق حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از خدمات و تلاش های صادقانه وی در مدت زمان تصدی این مسوولیت تقدیر کرد.

دکتر حسین سیمایی صراف که متولد ۱۳۴۷ در مشهد است، دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی حقوق را به ترتیب در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی گذرانده و افزون بر تحصیلات دانشگاهی همزمان تحصیلات حوزوی را نیز به مدت ۲۰ سال در حوزه های علمیه مشهد و قم در شاخه های فقه، اصول، فلسفه و کلام اسلامی زیر نظر استادان مبرز تلمذ کرده است.

دکتر سیمایی صراف ضمن تدریس دروس مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و داور اتاق بازرگانی ایران نیز فعالیت دارد.

وی مولف سه کتاب و بیش از ۳۰ مقاله علمی – پژوهشی در زمینه های فقه و حقوق بوده و همچنین راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را برعهده داشته است.

دکتر سیمایی صراف همچنین در سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب و در چهارمین دوره کتاب سال حوزه (حوزه های علمیه) حایز رتبه اول شده است. وی در بیست و سومین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی هم شایسته تقدیر شناخته شده و در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی حایز رتبه دوم در گروه حقوق شده است.

مدیرکلی دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقامی معاون حقوقی رییس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم از دیگر سوابق معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزیر علوم است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها