- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

وزیر اسبق کشاورزی در گفت و گو با دیده بان علم: نخستین پارک فناوری کشاورزی کشور راه اندازی می شود

نخستین پارک فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در استان البرز راه اندازی می شود.

دکتر عباسعلی زالی، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دیده بان علم ایران اظهار داشت: طرح تاسیس این پارک مورد موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده و قرار بود کلنگ احداث آن سال گذشته با حضور وزیر سابق علوم به زمین زده شود که به دلیل مشکلی که برای سفر وزیر پیش آمد انجام نشد.

وزیر اسبق کشاورزی علت احداث این پارک فناوری در استان البرز را استقرار دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران و موسسات تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی در این استان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی پارک فناوری های نوین کشاورزی و منابع طبیعی زمینه مناسبی برای ایجاد شرکتهای دانش بنیان و اشتغال دانش آموختگان رشته های کشاورزی فراهم می شود.

وی با بیان این که رفع مشکل اشتغال و توسعه فناوری های نوین کشاورزی بدون فعال کردن بخش خصوصی در این حوزه امکان پذیر نیست اظهار داشت: تجربه کشورهای خارجی نشان می دهد توسعه کشاورزی بدون مشارکت جامعه علمی و انتقال دانش روز به کشاورزان میسر نیست. در این راستا هماهنگی های خوبی برای ایجاد پارک فناوری های نوین کشاورزی با استاندار جدید البرز در حال انجام است تا به یاری خدا از سال آینده طرح احداث پارک در این استان اجرایی شود.

انتهای پیام