چهارشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Wednesday, 17 April , 2024

دکتر وحیدیان کامیار، استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد درگذشت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34975
شنبه، ۷ بهمن، ۱۳۹۶ | 12:43

دکتر وحیدیان کامیار، استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد درگذشت

دکتر تقی وحیدیان کامیار، استاد فرهیخته دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش دیده بان علم ایران، این استاد برجسته ادبیات فارسی دارای تالیفات متعدد به ویژه در زمینه دستور زبان فارسی، عروض و قافیه  است.

استاد وحیدیان کامیار که متولد چهارم بهمن ۱۳۱۳ در محله پاچنار مشهد بود، چهارم بهمن ماه در هشتاد و سومین سالروز تولدش درگذشت.

او دوره ابتدایی و متوسطه را در زادگاهشان مشهد به اتمام رساند و در ابتدا سه سال هنرستان را در رشته صنعتی سپری کرد و به دلیل عدم امکان ادامه تحصیل در هنرستان تغییر رشته داده و دیپلم ادبیات خود را اخذ کرد. پس از مدتی اشتغال به کار معلمی در کنکور شرکت کرده و در دانشگاه فردوسی پذیرفته شد. پس از اتمام دوره کارشناسی، مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و در ادامه تحصیلات دکتری خود را در رشته زبان شناسی به پایان برد.

دکتر وحیدیان کامیار پس از استخدام در دانشگاه جندی شاپور اهواز با درجه استادیاری با توجه به خدمتش در فرهنگستان خیلی سریع به درجه دانشیاری و بعد از آن طی گذشت ۵ سال به درجه استادی نائل شد. وی پس از ۱۹ سال خدمت در دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه مشهد منتقل شد.

دستور زبان عامیانهٔ فارسی، دستور فارسی با روش نو ، بررسی وزن شعر عامیانه فارسی و وزن و قافیهٔ شعر فارسی از آثار برجسته مرحوم وحیدیان کامیار است.

دیده بان علم ایران نیز درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده و شاگردان استاد و جامعه دانشگاهی و ادبی کشور تسلیت می گوید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توفیق موسیوند از پیشگامان حوزه قلب مصنوعی درگذشت

بهینه‌سازی تولید پپتیدهای نوترکیب ضد مقاومت آنتی بیوتیکی به ابتکار محقق ایرانی

مادر علم آمار ایران درگذشت

رقابت خودروی «فرمول دانشجویی» ایرانی با تیم‌های دانشجویی از ۸۰ کشور دنیا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها