جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

حاجی زاده ذاکر از ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی برکنار شد/ریاست پژوهشگاه به یک استاد دانشگاه شهید بهشتی محول شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34969
شنبه، ۷ بهمن، ۱۳۹۶ | 11:47

حاجی زاده ذاکر از ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی برکنار شد/ریاست پژوهشگاه به یک استاد دانشگاه شهید بهشتی محول شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر بهروز ابطحی را به ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی منصوب کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران در حکم دکتر غلامی خطاب به دکتر بهروز ابطحی آمده است: “با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی و بر اساس پیشنهاد معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، به موجب این حکم به مدت چهار سال به سمت «رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با توکل به خداوند سبحان، مأموریت‌ها و وظایف محوله را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های موثر به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید”.

دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم هم در نامه‌ای از خدمات و تلاش‌های دکتر ناصر حاجی زاده ذاکر در مدت تصدی ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی قدردانی کرد.

ابطحی، فارغ‌التحصیل دکتری زیست‌ شناسی دریا از انستیتو اقیانوس‌نگاری روسیه (VNIRO) و استاد پایه ۲۴ دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی است.

از تجربیات کاری دکتر ابطحی در حوزه علوم دریایی می‌توان به فعالیت به عنوان مجری و هماهنگ کننده آزمون‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم دریایی و اقیانوسی دانشگاه‌های دولتی، حضور در گشت‌های بلندمدت و کوتاه مدت تحقیقات و تولیدات دریایی در خلیج فارس، خزر جنوبی، خزر شمالی و خلیج فنلاند و نیز تدوین، راه‌اندازی و تدریس درس غواصی در برنامه دروس اصلی مصوب رشته زیست دریا دوره کارشناسی ارشد (اولین تجربه در دانشگاه‌های غیرنظامی کشور) اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، رایزنی علمی و نمایندگی وزارت علوم و وزارت بهداشت در روسیه، اروپای شرقی و آسیای میانه، سرپرستی رایزنی علمی بلاروس و اروپای شرقی، ریاست دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی و کمیته تخصصی علوم پایه دانشجویان خارج (اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج) از مسئولیت‌ها و سوابق اجرایی دکتر ابطحی است.

وی همچنین در هیات‌ تحریریه هفت مجله علمی پژوهشی ملی و بین‌المللی و پنج مجمع علمی بین‌المللی عضویت دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می کند: هشت کارگاه آموزشی علوم دریایی در هفته پژوهش

برکناری برومند از معاونت تحقیقات و فناوری وزرات علوم/ رحیمی، معاون وزیر علوم شد

معاون پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی: تدوین برنامه پایش بلندمدت محیط های ساحلی و دریایی کشور ضروری است

برنامه های پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در بزرگداشت روز جهانی اقیانوس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها