جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

رییس جدید موسسه تحقیقات برنج کشور منصوب شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34944
چهارشنبه، ۴ بهمن، ۱۳۹۶ | 15:29

رییس جدید موسسه تحقیقات برنج کشور منصوب شد

با حکم رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر مریم حسینی به رياست موسسه تحقیقات برنج کشور منصوب شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، معارفه دکتر حسینی و تقدیر از تلاش های دکتر علی نیا، رییس سابق موسسه، امروز با حضور دکتر رسول  زارع، معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر محمود بهمنی، مدیرکل دفتر بودجه سازمان تات، مهندس کریمی، مدیرکل دفتر حبوبات و غلات وزارت جهاد کشاورزی، مهندس شعبان‌نژاد، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و دکتر رفیعی، مشاور استاندار و مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گیلان، رؤسای بخش‌های تحقیقاتی و پژوهشگران و پرسنل این مجموعه در محل سالن کوثر موسسه تحقیقات برنج کشور برگزار شد.

در این مراسم ابتدا دکتر علی‌نیا، رئیس سابق موسسه تحقیقات برنج کشور گزارشی از عملکرد خود در دوران مدیریتش بر موسسه را ارائه کرد.

سپس مهندس شعبان‌نژاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ضمن تشکر از دکتر علی‌نیا به دلیل همکاری‌های شایسته وي با دستگاه‌های اجرایی استان به پتانسیل‌های بسیار مناسب موسسه تحقیقات برنج اشاره کرد و در ادامه به بیان سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و انتظار مسئولین مربوطه از موسسه و چشم‌انداز آینده به عنوان بازوی علمی این وزراتخانه پرداخت.

دکتر رسول زارع، معاون پژوهش و فناوری  سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم طی سخنانی به بیان سیاست‌های جدید سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پرداخت و ماموریت مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی را در اولویت اول، تحقیق برای برطرف کردن مشکلات بخش اجرای کشور و در گام بعدی، استفاده از امکانات و قابلیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و فناوریهای  روز دنیا را در اولویت سوم وظائف و مسئولیت‌های مراکز تحقیقات کشاورزی دانست.

در پایان جلسه، دکتر حسینی رئیس جدید موسسه تحقیقات برنج کشور نیز طی سخنانی، برنامه‌ها و اولویت‌های آتی خود را تشریح کرد.

گفتنی است دکتر حسینی، رییس جدید موسسه تحقیقات برنج پیش از این به عنوان معاون موسسه (از سال ۹۲) و رییس بخش اصلاح و تهیه بذر موسسه(از سال ۹۰ تا ۹۲) فعالیت داشته است.

وی مجري بيش از ۲۱ پروژه تحقيقاتي تخصصي در زمينه برنج و به مدت پنج سال مجري مسوول طرح بين المللي مشترك با موسسه بين المللي تحقيقات برنج بوده است.

مشارکت در معرفي ارقام جديد برنج ارقام ديلم و گوهر، خالص سازی توده برنج محلی هاشمی برای اولین بار در كشوور و همكاری در چند برابر كردن بذور گواهی شده استان گیلان، همکاری در نگارش پنج عنوان کتاب، انتشار و ارائه بیش از ۶۰ عنوان مقاله در نشریات و کنفرانس های علمی داخلی و خارجی و راهنمایی یا مشاوره بیش از ۲۲ عنوان پایان نامه تحصیلات تکمیلی نیز در کارنامه علمی این مدیر جوان دیده می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها