پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

رونمایی از نخستین سامانه ایرانی بازدید مجازی اماکن گردشگری

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34933
چهارشنبه، ۴ بهمن، ۱۳۹۶ | 14:18

رونمایی از نخستین سامانه ایرانی بازدید مجازی اماکن گردشگری

از دو سامانه بازدید و راهنمای بازدید مجازی اماکن گردشگری ساخته شده در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف در يازدهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته رونمایی شد.
به گزارش دیده بان علم ایران در يازدهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته از دو سامانه بازدید و راهنمای بازدید مجازی اماکن گردشگری که توسط یکی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.
این سامانه ها توسط  یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شده است.
تکنولوژی واقعیت مجازی یک فناوری نوظهور است که به کمک عینک های واقعیت مجازی و حسگرهای متعدد سعی در شبیه سازی محیط های مختلف و القای تجربه حضور در محیط شبیه سازی شده به مخاطبان خود را دارد. کاربران با قراردادن هدستهای واقعیت مجازی روی سر قابلیت حرکت در فضای شبیه سازی شده و هم چنین تعامل با محیط را خواهند داشت.گفتنی است این شرکت دانش بنیان که در سال ۱۳۹۲ به وسیله جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان شریف در ایران و امریکای شمالی حول توسعه فناوری های نوین صنعت گردشگری تاسیس شده با استفاده از فناوری های نوین طراحی وب، داده کاوی کلان داده ها، سامانه های بازدید واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و نرم افزارهای موبایل محصولات متعددی را در صنعت گردشگری توسعه داده و از سال ۱۳۹۴ در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف مستقر شده است.

این شرکت که هم اکنون به عنوان یک شرکت فعال در زمینه واقعیت مجازی تحت لیسانس گوگل در ایران و امریکا به فعالیت می پردازد، در نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته از دو سامانه بازدید و راهنمای بازدید مجازی تبریز زیبا و سامانه بازدید مجازی اقامتگاه های بوم گردی مارکوپولو با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی جهت رویداد فراملی تبریز ۲۰۱۸ و نیز معرفی رایگان اقامتگاه های بوم گردی ایران رونمایی کرده است.

پروژه تبریز زیبا اولین پروژه واقعیت مجازی تعاملی کشور در صنعت گردشگری بوده و از سال ۱۳۹۴ به سفارش شهرداری تبریز ویزه معرفی رویداد فراملی تبریز ۲۰۱۸ پیاده سازی شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها