- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

توقف بخشی از فعالیت های ناسا در پی تعطیلی دولت فدرال

در پی اختلاف کنگره آمریکا با دولت و عدم تصویب لایحه پیشنهادی بودجه که به تعطیلی نهادهای دولت فدرال و تعلیق بخشی از فعالیت‌های ناسا منجر شده، صفحات مختلف ناسا در اینستاگرام نیز با انتشار پیامی مشابه از توقف به روزرسانی و عدم پاسخگویی به تماس ها تا مدتی نامعلوم خبر داده اند.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، تعطیلی دولت، وضعیتی منحصر به ساختار سیاسی ایالات متحده است که در آن دولت ارائه همه خدمات جز خدمات حیاتی را متوقف می‌کند. این وضعیت که در دوره رییس جمهورهای قبلی آمریکا از جمله ریگان، بوش پدر و اوباما نیز پیش آمده در پی عدم توافق احزاب جمهوری خواه و دموکرات بر سر بودجه پیشنهادی دولت ایجاد می شود و معمولا چند روزی تا زمان رسیدن به توافق ادامه دارد. در این مدت بسیاری از ادارات دولتی آمریکا تعطیل شده و سازمان های فدرال مانند ناسا مجبور خواهند شد تا بخشی از کارمندان خود را به مرخصی اجباری بفرستند.

این تعطیلی موقت البته تاثیر چندانی بر پروژه های بزرگ این سازمان ندارد و همچنان که در وب سایت ناسا اعلام شده راهپیمایی فضایی پیش بینی شده برای فضانوردان ایستگاه فضایی در زمان مقرر انجام خواهد شد.

انتهای پیام